۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۷۶۳۴
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: توجه به مبلمان شهری، رفع مشکلات حفاری و هم‌راستا بودن با پدافند غیرعامل اهداف اصلی احداث تونل‌های انرژی است.
به گزارش پایداری ملی، متولی‌زاده در مراسم افتتاح فاز یک تونل انرژی مشهد که با حضور شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی برگزار شد، افزود: برای هر کیلومتر خط هوایی برق 350 میلیون تومان هزینه می‌شود و برای احداث هر کیلومتر تونل انرژی 6 میلیارد تومان اعتبار لازم است و با همین احتساب مشخص می شود که احداث تونل انرژی به صرفه‌ترین است.

وی تصریح کرد: حدود 10 کیلومتر تونل انرژی در استان افتتاح کرده‌ایم و هم‌اکنون شهرداری مشهد با ورود جدی به این عرصه قصد احداث تمام تونل‌های انرژی شهر مشهد و اتصال آن با هم را دارد که نیز این امر سبب اتصال به تونل‌های انرژی استانی می‌شود.

متولی‌زاده یادآور شد: همزمان با افتتاح تونل انرژی مشهد، شروع عملیات احداث اتصال کابل‌های اطراف حرم مطهر رضوی به میدان شهدا را نیز شروع کردیم و همچینن تامین برق میدان شهدا از طریق پست برق مستقر در این میدان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد به خوبی توانسته است هزینه‌های احداث تونل انرژی را مدیریت کند و از محل این صرفه‌جویی‌ها متراژ بیشتری از تونل‌های انرژی را احداث نماید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: شبکه‌های انتقال و توزیع برق در خراسان معادل دو برابر طول کره زمین است و همچنین شهر مشهد با رشد متوسط سالانه 8 درصد بیشترین مصرف برق را در بین کلانشهرها دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر