۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۷۵۶۱
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: گروه تروریستی داعش از بهار سال گذشته تاکنون 3 بار در عراق و سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.
کارشناسان بین‌المللی تسلیحات نظامی، فعالان و تحلیلگران و مقامات غربی و نیز قربانیان سلاح های شیمیایی اعلام کرده‌اند: داعشی ها در عراق از بمب کلر که حاوی ماده شیمیایی سمی صنعتی است، استفاده کرده اند.

 روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارش روز  چهارشنبه  خود خاطرنشان کرد تروریست‌های داعش گلوله های توپ و خمپاره حامل ماده ایجاد سوختگی شدید در پوست نیز به کار برده‌اند و آثار این مواد شیمیایی تابستان سال جاری آشکار شد.

به گفته مسپولان آمریکایی آگاه از نتایج بررسی نمونه خاک، تجهزات جنگی و لباس قربانیان حملات داعش، این گروه تروریستی از گاز شیمیایی بسیار خطرناک خردل نیز استفاده کرده است.

نیویورک تایمزنوشت: پیدایش سلاح‌های شیمیایی مختلف در مناطق تحت اشغال گروه داعش، باعث شده است که تحلیلگران، این گروه را خشن ترین گروه تروریستی در جهان معرفی کنند که توانسته است برنامه سلاح شیمیایی محدود داشته باشد و چه بسا توانسته است نوعی ماده شیمیایی با قدرت ایجاد سوختگی تولید کند یا به انبار سلاح شیمیایی دست یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر