۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۷۴۶۷
کارشناسان امنیتی معتقدند که دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی نباید به اینترنت عمومی متصل باشند و این سیستم‌ها باید چندلایه مراقبت شوند. زیرا هکرها به آسانی می‌توانند از طریق اینترنت به هزاران سیستم حیاتی پزشکی از جمله دستگاه‌های MRI دسترسی داشته باشند.
متخصصان امنیتی می‌گویند که نزدیک به ۶۸ هزار سیستم پزشکی یک شرکت درمانی در آمریکا که نامش فاش نشده است، در معرض حمله قرار دارند.

اسکات اروان و مارک کالائو، دو کارشناس امنیتی، یافته‌های خود را در یک کنفرانس هکرها در لوییویل در کنتاکی آمریکا ارائه کرده‌اند. آنها می‌گویند که دستگاه‌های پزشکی جعلی درست کرده بودند که هزاران هکر را به خود جذب کردند.

این کارشناسان امنیتی می‌گویند که رابط‌های کاربری (اینترفیس) متصل به سیستم‌های پزشکی از طریق موتور جست‌و‌جوی شودان در دسترس هستند. موتور جست‌و‌جوی شودان، سایتی است که مورد استفاده کارشناسان امنیت اینترنت و هکرهاست.

محققان این تحقیق از سایت شودان استفاده کردند و از طریق آن دستگاه‌های متصل به اینترنت را برای یافتن عیب و اشکال‌های نرم‌افزاری جست‌و‌جو کردند. آنها در این میان به سیستم‌های ارائه‌کننده خدمات پزشکی مانند رادیولوژی‌ها، کلینیک‌های پزشکی کودکان و یک سازمان بزرگ درمانی دسترسی یافتند.

این کارشناسان امنیتی می‌گویند این سیستم‌ها بد تنظیم شده‌اند و به همین جهت ریسک حمله و هک آنها بالاست. آنها می‌گویند بیمارستان‌هایی که تجهیزات شبکه‌ای و کامپیوترهایشان بی‌حفاظ و ناامن هستند، خطر حمله هکرها و افشای اطلاعات بیمارها را به دنبال خواهند داشت.

آنها معتقدند که هکرها اکنون هم دستگاه‌های پزشکی را هدف قرار می‌دهند، به همین دلیل دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی نباید به اینترنت عمومی متصل باشند و این سیستم‌ها باید چندلایه مراقبت شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر