۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۷۴۲۶
با هدف اعمال ملاحظات پدافند غیرعامل در پروژه ملی قطار شهری، جلسه کارشناسی بین مسئول پدافند غیرعامل شهرداری کرج و مدیرعامل سازمان قطار شهری این کلانشهر برگزار شد.
در این نشست که در محل دفتر مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه برگزار شد، موضوعاتی در خصوص اهداف اِعمال طرح های منطبق با موضوعات پدافند غیرعامل در مجموعه مدیریت شهری بویژه پروژه های در دست اقدام مترو و تقاطع های غیرهمسطح، طرح و بحث و تبادل نظر شد.

محمد صفری؛ مشاور شهردار و مسئول پدافند غیرعامل شهرداری کرج در این جلسه به ضرورت اعمال طرح های مبتنی بر پدافند غیرعامل در پروژه قطار شهری اشاره کرد و گفت: پیوست پدافند غیرعامل در اجرای طرح های عمرانی مرتبط با حوزه های شهری از جمله طرح های در دست اقدام سازمان قطار شهری ضروری است و باید تمامی ملاحظات پدافندی در نظر گرفته شده در این پیوست رعایت شود.

به گفته وی، تنها از این طریق است که می توان به نحو مطلوب از آسیب ها و خطرات احتمالی، پیشگیری کرده و تاسیسات حساس شهری و به تبع آن شهروندان را از آسیب های بعدی در امان نگه داشت.

مشاور شهردار کرج بیان داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت تاسیسات مربوط به قطار شهری، سعی خواهیم کرد پیگیری های لازم جهت تعیین رده حفاظتی آن را از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور دریافت کنیم تا از این طریق برنامه ریزی های لازم جهت اجرایی کردن مسائل و موضوعات پدافندی را اعمال نماییم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری نیز در این نشست، ضمن تقدیر از حضور مسئول پدافند غیرعامل شهرداری کرج در این سازمان و پیگیری امور پدافند غیرعامل، به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخت و خواستار ارتباط نزدیک سازمان قطار شهری و پدافند غیرعامل شهرداری مرکز البرز شد.

علی اصغر همتی، اظهار داشت: سازمان در اجرای طرح های عمرانی و در مطالعات مربوطه، مسائل پدافندی و نقاط ضعف و آسیب پذیر که می تواند خطرات احتمالی را در پی داشته باشد در نظر قرار می دهد؛ اما به دلیل تخصصی بودن مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نیاز است ارتباط بیشتری با این حوزه برقرار شود.

لازم به ذکر است در این جلسه که مدیرکل بحران استانداری البرز نیز حضور داشت، وی ضمن تشریح دیدگاه های خود و اداره کل متبوع، خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه های امداد و نجات در سطح استان برای پیشگیری و مقابله با آسیب های ناشی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر