۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۷۴۲۵
وزیر خارجه بحرین بطور رسمی از ایران به ادعای آنچه مداخله در امور داخلی این کشور خوانده، به سازمان ملل شکایت کرد.
 "شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه،" وزیر خارجه بحرین بطور رسمی از ایران به ادعای آنچه مداخله در امور داخلی آن را خوانده، شکایت کرد.

"خالد بن احمد آل خلیفه" در  دیدار با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک مدعی شد ایران تلاش دارد تا با ادامه مداخله در امور داخلی بحرین و حمایت از گروه های افراطی، اوضاع را وخیم کرده و شهروندان و نیروهای امنیتی را هدف حملات تروریستی قرار دهد؛ حملاتی که سبب قربانی شدن 16 نیروی امنیتی شده و سه هزار زخمی برجای گذاشته است.

وزیر خارجه بحرین همچنین در ادامه ادعاهای بی اساس خود اعلام کرد کشورش به جز اتخاذ تصمیم فراخواندن سفیر کشورش از ایران و عنصر نامطلوب خواندن کاردار سفارت ایران، چاره ای نداشته است.

تصمیم بحرین برای فراخواندن سفیر خود و اخراج کاردار ایران تنها یک روز پس از آن انجام شد که       مقامات این کشور مدعی شدند که یک انبار مهمات و سلاح را به وزن 1.5 تن در زیر زمینی در روستای "النویدرات" از توابع منامه، کشف کرده‌اند. وزارت خارجه ایران نیز در پاسخ به اقدام بحرین، نفر دوم سفارتخانه این کشور را عنصر نامطلوب معرفی کرد و 72 ساعت مهلت داد تا خاک کشور را ترک کند.

همچنین در پی جنجالهای اخیر برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، رئیس جمهور فراری یمن از اخراج سفیر ایران و فراخواندن کاردار این کشور از تهران خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر