۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۷۴۱۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: به منظور نیل به اهداف پدافند غیرعامل 11 کارگروه با محوریت 9 دستورالعمل اجرایی با مشارکت سازمان‌های مختلف در استان تشکیل شده است.
 امیر مرادی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در نشست هم اندیشی با متولیان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از آگاهی و آمادگی این سازمان خبر داد و اظهار کرد: این سازمان عملکرد بسیار خوبی در دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل داشته و یکی از سازمان‌های شاخص در این زمینه است.

وی افزود: طبق اساسنامه جدید سازمان پدافند غیرعامل کشور، همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان موظف به آمادگی و همکاری با عوامل تهدیدزا و بحران آفرین شده‌اند. پدافند غیرعامل روش و مجموعه اقداماتی است که در صورت بروز خسارات احتمالی، بلایای طبیعی، بحران‌های طبیعی و یا انسان‌ساز انجام می‌شود تا خسارات وارده به جان و اموال شهروندان را به حداقل برساند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور را از جمله مهمترین اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: به دلیل اهمیت این اهداف تمام سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان موظف به آمادگی و همکاری در کاستن اثرات هرگونه بحران می‌باشند.

مرادی آمادگی در حملات سایبری و نرم افرازی توسط سازمان‌ها را از دیگر وظایف آنها عنوان کرد و ادامه داد: به منظور نیل به اهداف پدافند غیرعامل 11 کارگروه با محوریت 9 دستورالعمل اجرایی با مشارکت سازمان‌های مختلف در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره بر ایجاد امنیت اقتصادی، معیشتی، زیستی و سایبری به عنوان اهداف پدافند غیرعامل در قالب این کارگروه‌ها، افزود: رصد کردن تمام مخاطرات و روش‌های مقابله با آنها از جمله وظایف این کارگروه‌ها می‌باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با ابراز خرسندی از آگاهی و تجهیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دستیابی به اهداف پدافندغیرعامل، گفت: این سازمان عملکرد بسیار خوبی در این راستا داشته و یکی از سازمان‌های شاخص در عمل به وظایف پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه روزهای چهارم تا دهم آبان ماه هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است، از آمادگی این نهاد برای برگزاری نمایشگاه پدافند غیرعامل در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امید است با مشارکت و یاری سازمان صنعت، معدن و تجارت محل نمایشگاهی مناسبی برای این منظور آماده گردد.

در ادامه فخرالدین کامران، دبیر پدافند غیرعامل و رابط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان شناسایی و آمادگی انبارهای ذخیره مواد غذایی، صدور پروانه‌های کسب بصورت الکترونیکی، راه‌اندازی برق اضطراری در دستگاه‌ها و ادارات تابعه برای بهره‌مندی در مواقع ضروری را از جمله اقدامات این سازمان برای مواجه با بحران‌های احتمالی عنوان کرد.

وی تجهیز شرکت شهرک‌های صنعتی به خدمات آتش‌نشانی، تهیه آمار جامعی از نانوایان مجهز به سوخت‌های دوگانه و سه گانه، آماده باش شرکت غله و خدمات بازرگانی در تامین غله مورد نیاز برای استان، هماهنگی با شرکت گاز استان برای راه‌اندازی نانوایی‌های سیار در مواقع ضروری، تعامل با سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان مانند شهرداری رشت، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شهر صنعتی رشت را از دیگر تمهیدات این سازمان برای موفقیت در عمل به پدافند غیرعامل برشمرد.

در ادامه افشین سروش، سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از آمادگی کامل این نهاد در مواجه با بحران‌ها خبر داد و افزود: از تمامی امکانات زیربنایی خود برای کمک به رفع بحران‌های احتمالی استفاده خواهیم نمود.

کریم توکل‌نیا، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان کاستن خطرات بالقوه و کمک به حل بحران را از وظایف پدافند غیرعامل برشمرد و بیان کرد: اهمیت این موضوع حتی در جانمایی و استقرار صنایع مختلف در جوار هم از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌بایست در تمامی تصمیماتی که منجر به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌شود، علم پدافند غیرعامل دور از نظر نماند.

در پایان مجید زیرک، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان الزام بر دوگانه سوز نمودن نانوایی‌ها را از اقدامات اساسی در تامین امنیت غذایی شهروندان در مواقع بحران عنوان و خاطرنشان کرد: در همه شهرستان‌ها حداقل 30 درصد واحدهای نانوایی می‌بایست به سوخت دوم تجهیز شوند در غیر اینصورت سهمیه آرد آنان تا تجهیز کامل تخصیص نخواهد یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر