۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۱۷۴۰۳
سرپرست پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان:
سرپرست اداره کل پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان گفت: اقدام مهم شورای پدافند شهرستان ها، شناخت تهدیدات و ارائه راهکار برای این تهدیدات است.
یمان سلاجقه دوشنبه شب در دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران شهرستان رفسنجان اظهار داشت: رسالت اصلی پدافند غیرعامل، اجرای سیاست های مبتنی بر حفظ امنیت است و شورای پدافند استان کرمان به ریاست استاندار و دبیری مدیر‌کل پدافند استان و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری معاون سیاسی وی تشکیل می‌شود.

وی کار شورای پدافند را شناسایی تهدیدات حوزه شهرستان و پیدا کردن راه حل برای آن دانست و یادآور شد: رعایت مسائل پدافند در پروژه‌های عمرانی ضروری است و مقاوم سازی، کوچک سازی و پراکنده سازی در اجرای پدافند غیرعامل اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: خواسته مقام معظم رهبری از سازمان پدافند غیرعامل، مصون سازی زیرساخت های حیاتی و اساسی در جامعه برای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی است.

سرپرست پدافند غیر‌عامل استانداری کرمان تصریح کرد: در بحث زیرساخت ها باید کارخانه ها و ساختمان هایی که احداث شده اند مصون سازی شوند و پروژه هایی که می خواهند اجرا شوند مسائل پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

سلاجقه با تأکید بر اینکه در صورت بروز حوادث هرچه آماده تر باشیم مصونیت بیشتری در برابر آسیب ها داریم، ابراز داشت: در شهرستان رفسنجان نیز باید لیست نقاط آسیب‌پذیر تهیه و مشکلات و چالش‌ها نیز پایش شود تا زمان حادثه به راحتی بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم شناسایی زیرساختهای اصلی شهرستان، بیان داشت: شهرستان‌ها در هفته پدافند غیر‌عامل رزمایش داشته باشند و گزارش آن را به مرکز استان ارائه دهند.

فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به اینکه چهارم تا دهم آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است، عنوان کرد: فرصت‌های زیادی در رفسنجان وجود دارد و هر جا فرصتی وجود دارد تهدید هم در کنار آن وجود دارد، لذا اگر فرصت‌ها مدیریت نشوند، تهدیدها این فرصت را به خطر می‌اندازند.

حمید ملانوری اضافه کرد: آنچه که به لحاظ سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه اجرا نیاز است، استمرار جلسه شورا است و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر