۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۷۳۸۸
یک استاد دانشگاه و عضو نظام‌مهندسی ساختمان مازندران گفت: مازندران روی دو گسل قوی و زلزله خیرزخزر و شمال البرز به‌موازات هم قرار دارد که تهدید کننده است.
علی امینی شاد در کارگاه آموزشی کنترل کیفی واحدهای بتن استان تصریح کرد: طبیعی است که هر یک از این گسل‌ها انشعاباتی خواهند داشت اما مدیریت این گسل‌ها هنر مدیران و مهندسین ما را می‌طلبد.

امینی شاد اعلام داشت: پهنه‌بندی و ریز پهنه‌بندی پایه و اساس همه طرح‌های جامع، تفصیلی و طرح‌های مهندسی است و مطالعات ریزه پهنه‌بندی برای اجرای زیرساخت‌ها، پدافند غیرعامل، طراحی‌های مهندسی، طرح‌های جامع و تفصیلی امری ضروری است.

امینی شاد با اشاره به اینکه مسئولان فنی و کنترل کیفی، اداره استاندارد، مهندسین ناظر، مهندسین طراح نقشه و آزمایشگاه مکانیک خاک همگی زنجیرهٔ به هم پیوسته‌ای هستند که باید به وظایف و تکالیف خود به‌خوبی عمل کنند تا ساخت‌وسازهای مهندسی و ایمن داشته باشیم، یادآور شد: ریز پهنه‌بندی باید برای همه شهرهای استان به خاطر حساسیت موضوع و زلزله‌خیز بودن انجام پذیرد.

مشاور فنی انجمن صنفی بتن آماده مازندران گفت: طرح اختلاط بتن غلطکی متناسب با شرایط جوی تغییر می‌کند و بایستی با آموزش مهندسین جوان ظرفیت‌سازی کنیم و باید دراین‌ارتباط فرهنگ‌سازی کنیم و این عزم راسخ نظام‌مهندسی و مدیران ارشد استانی را می‌طلبد.

وی بیان کرد: با ظرفیت‌سازی و آموزش مدیران در همه شهرهای استان می‌توانیم آن را به بالفعل تبدیل کنیم و این مبحث بازاریابی جدیدی برای واحدهای بتن آماده، مصالح سنگی و واحدهای سیمان است و زمان اجرای پروژه‌ها را کاهش می‌دهد.

این مدرس دانشگاه بابیان اینکه برای اولین بار در کشور اجرای بتن غلطکی در مازندران پیاده‌سازی شده است گفت: برای اولین بار در جهان در کشور آمریکا بتن غلطکی به‌کارگیری شد و در ایران نیز برای نخستین مرتبه در سدجگین منطقه جاسک در سال ۸۰ مورداستفاده قرار گرفت.

این مدرس دانشگاه و عضو نظام‌مهندسی ساختمان استان مازندران بابیان اینکه این فنّاوری هم صرفه اقتصادی دارد و هم در جهت توسعه پایدار بوده و باعث افزایش عمر مفید راه‌ها و سدهاست گفت: بایستی مباحث علمی و مهندسی پشتوانه عمل ما باشد.

وی گفت: بنده معتقدم که در هر پست و مقامی بایستی در پی ارتقاء جایگاه و تفکر مهندسی باشیم چون چارچوب شهرها برپایه مهندسی است و مدیریت بر آن نیز باید مبتنی بر تفکر مهندسی باشد.

عضو نظام‌مهندسی ساختمان استان خاطرنشان کرد: نان مهندسین درگرو نام مهندسی است و ما خوشبختانه به تعداد کافی مهندس برای اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌ها داریم و برای بسط و توسعه تفکر مهندسی، حضور مهندسین را در جای‌جای فعالیت‌ها می‌طلبد چون مهندسی برای امنیت و رفاه و آسایش جامعه آمده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر