۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۷۳۸۵
عملیات تمرینی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در استان مرکزی برگزار شد
 سرهنگ کیومرث عزیزی اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان یکی از دستگاه های اصلی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه به ویژه بلایای طبیعی در ستاد مدیریت بحران استان ها است و این عملیات تمرینی به منظور ارتقاء توان عملیاتی کارکنان این نیرو با استفاده از تمامی امکانات درون سازمانی و مشارکت سایر سازمان ها برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اعلام دبیرخانه پدافند غیر عامل نیروی انتظامی و برنامه ریزی به عمل آمده، مقرر شد که سناریو های مرتبط با پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در شهرستان اراک اجرا شود.

وی بیان کرد: با توجه به تنظیم سناریوهای عملیاتی و برنامه ریزی انجام شده از سوی معاونت عملیات فرماندهی انتظامی استان و به منظور اجرای بهینه این سناریو ها، هماهنگی های لازم با کلیه دستگاه های دخیل در این رزمایش صورت گرفت. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: آمادگی برای مقابله با تهدیدهای مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با همکاری یگان های درون و برون سازمانی در جهت برقراری نظم و امنیت در مناطق حادثه دیده در سطوح مختلف و تعامل لازم در راستای مشارکت در اجرای عملیات امداد و نجات از مهمترین اهداف این عملیات تمرینی است .

سرهنگ عزیزی اظهار کرد: ایجاد آمادگی در کارکنان انتظامی استان در راستای اجرای سناریو های عملیاتی در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران، ارزیابی توانمندی نیروی انتظامی استان در راستای بهره گیری از توان صف و ستاد در زمینه اجرای ماموریت های ذاتی و امداد و نجات به ویژه در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه، ارزیابی میزان تعاملات مناسب نیروی انتظامی استان با دستگاه های امدادی و خدماتی در راستای اجرای ماموریت ها و ارزیابی میزان مشارکت دستگاه های امدادی و خدماتی در راستای مشارکت فعال در اجرای سناریو های عملیاتی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه و پدافند غیر عامل از دیگر اهداف برگزاری این عملیات تمرینی است.

وی گفت: در این عملیات تمرینی موارد تاثیرگذار بر ماموریت های ذاتی و امور محوله نیروی انتظامی استان در تهدیدهای مرتبط با پدافند غیر عامل و مدیریت بحران احصاء شد و پیش بینی و اجرای تمهیدات مورد نیاز در برابر تهدیدها در حوادث غیر مترقبه و پدافند غیر عامل و مدیریت بحران و دستیابی به توانمندی های میدانی در جهت پیشگیری، امداد و نجات، درمان ، بازیابی و بازتوانی سرمایه های آسیب دیده نیروی انتظامی استان اجرا شد. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: پیش بینی و اجرای تمهیدات لازم در جهت مردم یاری و مقابله با عملیات روانی و به کارگیری تاکتیک های عملیات روانی مثبت و مطلوب در زمان حوادث مرتبط با پدافند غیر عامل و مدیریت بحران و ظرفیت سازی برای افزایش تعامل و هماهنگی لازم درون و برون سازمانی و همکاری مطلوب و مناسب با سازمان های مختلف امدادی و خدماتی به خوبی در این عملیات تمرینی مشهود بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر