۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۷۰۵۴
نخستین نشست کمیته اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری کرج با هدف ایجاد ساختار سازمانی پدافند غیرعامل شهری، با حضور نمایندگان مناطق 12 گانه و سازمان های تابعه مدیریت شهری به میزبانی سازمان قطار شهری برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست مشاور شهردار و مسئول پدافند غیرعامل شهرداری کرج برگزار شد، اعضاء کمیته اجرایی در سطح معاونین مناطق و سازمان های تابعه به بحث و تبادل نظر پیرامون ملاحظات پدافند غیرعامل در حوزه مسئولیت خود پرداختند.
 
مسئول حوزه پدافند غیرعامل شهرداری کرج، با اشاره به ضرورت های اجرای پدافند غیرعامل در کشور و مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: بکارگیری مجموعه تدابیر و اقدامات غیرمسلحانه و غیرنظامی جهت کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها و اماکن حساس و مهم، تاسیسات شهری و تجهیزات و شریان های شهری در مقابل عوامل خطر از جمله عملیات خصمانه و مخرب دشمن و نیز کاهش آسیب پذیری در مقابل بلایای طبیعی از اهداف کلی و اصلی پدافند غیرعامل به شمار می آید.
 
محمد صفری افزود: به منظور تحقق و پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل در شهرداری کرج در نظر است ضمن ایجاد هماهنگی و همکاری با دستگاه های اجرایی خدمات رسان در شهر کرج و استان البرز، با هدف جلوگیری از موازی کاری های بی مورد، خروجی مناسبی برای پدافند غیرعامل استان تدارک دیده شود.
 
مشاور شهردار کرج در امور پدافند غیرعامل اضافه کرد: برای تحقق اهداف پدافند غیرعامل در شهرداری این کلانشهر و نیز به منظور تدارک انجام امور مورد نظر به صورت کارشناسی، در نظر داریم نسبت به ایجاد و تشکیل کمیته های فرعی از قبیل آموزش و پژوهش امور هماهنگی با دستگاه ها، آمار و برآورد خسارات، آسیب شناسی و دیگر کمیته های فرعی و مورد نیاز اقدام نموده تا پس از بیان مسائل مختلف و کارشناسی روی آنها در کمیته های فرعی، سپس موارد در کمیته اجرایی پدافند غیرعامل این دستگاه مطرح و در صورت لزوم به شکل مصوبه و تعریف آنها به صورت برنامه یا فعالیت با دستور شهردار به مناطق و سازمان ها ابلاغ شود.
 
وی، همچنین از راه اندازی وب سایت پدافند غیرعامل و برگزاری کارگاهی آموزشی با همین موضوع در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: بخش قابل توجهی از اهداف ما در حوزه اطلاع رسانی و ایجاد انسجام اجتماعی در خصوص موضوع پدافند غیرعامل به واسطه راه اندازی این وب سایت عملی خواهد شد.
 
به گفته صفری، هدف نهایی و غایی از برگزاری این نشست، دستیابی به مدیریت یکپارچه در پدافند غیرعامل شهری در کرج است که به همین منظور، مصوبات جلسه پس از تایید نهایی شهردار، جهت اجرا به معاونت ها، مناطق و سازمان های شهرداری این کلانشهر ابلاغ خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر