۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۶۹۶۲
شرکت امنیتی کاسپراسکای از شناسایی بدافزاری خبر داده که از ارتباطات ماهواره ای برای مخفی کردن خود و فعالیت هایش سوءاستفاده می کند.
بررسی ها نشان داده که حداقل یکی از گروه های استفاده کننده از بدافزار Turla روس زبان هستند و بهره گیری آنها از ماهواره ها و ارتباطات ماهواره ای از کار انداختن شبکه بدافزاری Turla را بسیار دشوار کرده است. زیرا سرورهای مورد استفاده هکرها تقریبا قابل شناسایی نیستند.

هکرهایی که از بدافزار Turla استفاده می کنند در هشت سال گذشته شناسایی نشده اند، زیرا از سرویس های یک ارائه دهنده خدمات ویدیویی ماهواره ای پهن باند دیجیتال در خاورمیانه و آفریقا برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. آنها از سال 2007 تا به حال از لینک های ماهواره ای بری مدیریت عملیات خود بهره گرفته اند و ارتباطات غیرقابل کشفی را میان سرورهای خود و ماهواره ها برقرار کرده اند.

هکرها با این روش برای نرم افزارهای امنیتی و کاربران عادی هم قابل شناسایی نیستند و لذا می توانند به راحتی فعالیت های خود را انجام دهند. با توجه به ارزانی این روش و امکان اجرای طولانی مدت آن ممکن است هکرهای بیشتری در آینده به استفاده از آن  روی آورند.

سرمایه گذاری اولیه برای اجرای این فعالیت هکری کمتر از 1000 دلار در ماه و هزینه پشتیبانی خدمات مذکور در سال کمتر از هزار دلار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر