۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۶۷۵۴
وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات گفت: تمامی لوازم و تجهیزات آی تی و ارتباطی که مردم از آنها استفاده می کنند طبق استانداردها مورد بررسی قرار می گیرند،نمونه گیری و تطبیق استاندارد محصولات خط قرمز رگولاتوری است.
 "محمود واعظی" درباره پایش استانداردها و تأیید نمونه محصولات ارتباطی که با توجه به استفاده آنها از امواج مغناطیسی و رادیویی می‌تواند سلامت مردم را تحت تأثیر قرار دهد، اظهار کرد: تمامی لوازم و تجهیزات آی‌تی و ارتباطی که مردم از آنها استفاده می‌کنند طبق استانداردها مورد بررسی قرار می‌گیرند زیرا اگر استانداردها در محصولات این حوزه رعایت نشود، موجب آسیب به سلامت مردم می‌گردد.

وی عنوان کرد: نمونه‌گیری و تطبیق استاندارد محصولات با آنچه درباره آنها گفته می‌شود از جمله وظایف و خطوط قرمز وزارت ارتباطات و رگولاتوری است.

وزیر ارتباطات افزود: ممکن است یک گوشی‌، تلویزیون و حتی دستگاه مایکروویو که کاربرد آن در منازل است اما با اشعه کار می‌کند، یک بار تأیید نمونه‌ شود اما تجهیزات ارتباطی و فرکانسی که مدام  در سطح شهرها استفاده می‌شوند، بصورت هفتگی یا روزانه در اماکن حساس نمونه‌گیری می‌شوند تا مطابق استانداردها باشند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت جدی از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و استانداردسنجی می‌کنیم، تصریح کرد: این مراکز با سلامت مردم در ارتباط هستند و از این حیث باید دارای تجهیزات پیشرفته‌ای باشند.

واعظی خاطر نشان کرد: اکنون آزمایشگاه‌هایی در این باره داریم که نیازمند حمایت بیشتر دولت است تا بتوانند لابراتوارهای خود را توسعه دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر