۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۷۴۳
مدیرعامل برق منطقه ای تهران:
مدیرعامل برق منطقه ای تهران گفت: احداث نیروگاه های تلمبه - ذخیره ای در هر کشوری که از نیروگاه های هسته ای بهره مند است، یک ضرورت می باشد که کنترل و ارتقای اطمینان شبکه برق را به دنبال دارد.
سیدزمان حسینی با اشاره به افتتاح نخستین سد و نیروگاه تلمبه- ذخیره ای کشور در سیاه بیشه استان مازندران، اظهار داشت: کارفرمایی این پروژه بزرگ ملی با برق منطقه ای تهران بوده که طی آن، 10 هزار و 500 میلیارد ریال نقدینگی طرح را فراهم کردیم.

وی گفت: علاوه بر آن یکسری اقدامات فنی از سوی برق منطقه ای تهران در این پروژه عظیم به اجرا رسیده که از جمله آن، احداث یک پُست 400 کیلوولتی GIS/DCS با آخرین تکنولوژی روز دنیاست تا انرژی که در این نیروگاه تولید می شود را از طریق این پست و خطوط 400 کیلوولت به شبکه برق سراسری منتقل کنیم.

حسینی افزود: به منظور انتقال انرژی سه خط 400 کیلوولت طراحی شده تا خروجی نیروگاه را وارد شبکه برق سراسری کند که تا امروز دو خط آن آماده کار است و خط سوم با پیشرفت 95 درصدی تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: احداث نیروگاه های تلمبه - ذخیره ای در هر کشوری که از نیروگاه های هسته ای بهره مند است، یک ضرورت می باشد که کنترل و ارتقای اطمینان شبکه را به دنبال دارد.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران تاکید کرد: در آینده نیز اگر بخواهیم نیروگاه های هسته ای را در سطح کشور توسعه دهیم، باید حتما از قابلیت های نیروگاه های تلمبه- ذخیره ای استفاده کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر