۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۶۶۹۰
مهندس مهدي متقيان مدیرکل پدافند غیرعامل استان از دفتر روزنامه ايمان در قم بازديد و با اين مجموعه رسانه اي گفتگو كرد.
مهدي متقيان مدیرکل پدافند غیرعامل استان از دفتر روزنامه ايمان در قم بازديد كرد.

مهندس مهدی متقیان به همراه جمعی از مسؤلين اداره‌کل پدافند غير عامل استان از دفتر روز نامه ايمان ديدار و با این مجموعه مطبوعاتي و رسانه‌ای گفتگو کرد.

وی در این بازدید ضمن تبريك هفته دولت و دهه كرامت گفت پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات غيرمسلحانه‌اي است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، تداوم فعاليت‌هاي ضروري و ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات و اقدامات نظامي دشمن مي‌شود. متقيان بر تشكيل كميته پدافند غير عامل در حوزه رسانه تاکید کرد و افزود: اداره كل پدافند غير عامل استان در نظر دارد در هفته پدافند غير عامل سال 1395به منظور فرهنگ سازي و اطلاع رساني در حوزه پدافند غير عامل همايش پدافند غير عامل در رسانه را برگزار نمايد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در اداره‌کل پدافند غیرعامل استان قم گفت: حدود 5000 نفر ساعت آموزش براي مديران كل و مسوولين حراست، مسئولين فناوري اطلاعات و نماينده پدافند غير عامل دستگاه هاي اجرايي استان برگزار شده است. 


مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت اسناد بالادستي براي اجراي ماموريت ها و فعاليت ها در حوزه پدافند غير عامل، سياست هاي كلي ابلاغي پدافند غير عامل، سند چشم انداز پدافند غير عامل، فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مي باشد.

وي گفت يازده کارگروه و سه قرارگاه زيستي، سايبري و پرتويي به صورت مستمر با برنامه‌های ویژه استانی در حوزه پدافند غير عامل فعالیت می‌کنند،

 متقيان مطرح کرد: زیرساخت‌های جاده‌ای به شكلي انجام شده است که در هنگام بحران تهدیدهای زيادي برای استان به همراه خواهد داشت، وي گفت ضروري است بر اساس بند الف ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه كشور پيوست ملاحظات و الزامات پدافند غير عامل در پروژه هاي حوزه شهري توسط مديران دستگاه اجرايي استان جدي گرفته شود.

 متقيان اشاره كرد مبحث 21 مقررات ملي ساختمان مربوط به موضوع پدافند غير عامل است كه بايد در پروژه عمراني به آن پرداخته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر