۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۶۶۸۸
با حضور سرلشکر صالحی؛
سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند هوایی با نام پیامبر اعظم رونمایی شد و به عنوان قلب یکپارچه پدافند ایران اسلامی نام گرفت.
خستین سامانه هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند با نام پیامبر اعظم رونمایی شد و به عنوان قلب یکپارچه پدافند ایران اسلامی نام گرفت.

این سامانه مهم هوشمند و کاملاً بومی با بیش از یک میلیون و 756 هزار خط برنامه به دست دانشمندان این مرز و بوم طراحی شده و برای ساخت آن 260هزار نفر ساعت کار شبانه روزی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش دانشمندان کشور در رشته های پدافند، هوافضا، رادار، فرماندهی و کنترل عملیات موشکی،  مخابرات شبکه،  فیزیک، ریاضی و نرم افزار شبانه روز کار کردند تا نخستین SOC بومی جمهوری اسلامی ایران را به بهره برداری برسانند.

این طرح مهم ملی و دفاعی کشور به دستور سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش و جمعی از فرماندهان پدافندی نیروهای مسلح صبح امروز در یکی از نقاط حساس پدافند جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

این سامانه از لحظه ای که دستور رونمایی و بهره برداری آن داده شد به تمام مراکز راداری موشکی، دیده بانی عملیات و مناطق پدافندی کشور وصل شد و از این پس این مراکز با SOC کاملا ایرانی کار خود را ادامه می دهند.

سامانه فرماندهی کنترل کاملا بومی می تواند هدایت، رهگیری اهداف، تصمیم‌سازی برای سامانه های موشکی، تخصیص نوع سلاح و پیش بینی اهداف دشمن را در دستور کار خود قرار دهد و با این سامانه فرمانده نبرد به راحتی می تواند با داده های سامانه فرماندهی و کنترل، تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

سامانه پیامبر اعظم با همکاری نزدیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش و شرکت ایزایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ثمر رسید و متخصصان  این مرز و بوم در حال طراحی و ساخت سامانه جدید ADOC هستند.

با طراحی و ساخت سامانه فرماندهی کنترل پیامبر اعظم، صنعت فرماندهی و کنترل کاملا بومی و دغدغه های مدیریت در صحنه نبرد تمام شد.

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم از کارکنان کارکشته و عملیاتی پدافند خواست به صورت نمادین رزمایش پدافندی را با استفاده از  SOC جدید کاملا بومی انجام دهند.

در این رزمایش چندین فروند هواپیمای جنگنده از مرزهای مختلف ایران اسلامی به صورت جداگانه وارد کشور می شوند و سربازان پدافند باید با این سامانه رهگیری ، هشدار و مقابله با این حمله را تصمیم سازی کنند.

پس از پایان این رزمایش نمادین سرلشکر صالحی با بیان اینکه در تمامی رزمایش‌ها و امتحانات خود باید قدرت دشمن را دست بالا بگیرید تا بتوانید به راحتی در صحنه عملی نبرد با دشمن مقابله کنید، گفت: سربازان پدافند باید  هر لحظه  آماده دفاع باشند  و دانشمندان پدافندی ایران اسلامی باید سامانه‌ها و سیستم‌های پدافندی را دائماً به روز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر