۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۶۶۱۳
لیندسی گراهام:
سناتور لیندسی گراهام گفت که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواب را از چشمان من گرفته است.
به نقل از پایگاه خبری واشنگتن اگزمنیر، سناتور لیندسی گراهام، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا روز دوشنبه با انتقاد از توافق هسته‌ای که ماه ژوییه میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد گفت که هر اقدامی را در توان خود برای جلوگیری از اجرایی این توافق به کار می‌گیرد.

او که رقابت شدیدی با دونالد ترامپ رقیب هم‌حزبی خود در انتخابات دارد هم‌چنین گفت که این توافق باعث می‌شود تمام شب را بیدار بمانم. این مساله‌ای است که بیش از هر چیز مرا اذیت می‌کند ما در حال تقویت ایران هستیم.

وی ابراز نگرانی کرد که ما در حال پول دادن به این کشور (ایران) هستیم بدون این که بخواهیم علمکردش را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، جمهوری‌خواهان آمریکا که از همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از آن انتقاد می‌کردند اکنون نیز پس از حصول یک توافق جامع هسته‌ای میان این کشورها با آن مخالفت و تلاش می‌کند مانع از تایید آن در کنگره شوند. در این میان، رژیم صهیونیستی نیز به شدت در تلاش است با استفاده از نفوذ خود در کنگره و صرف هزینه‌های سنگین برای تبلیغات علیه توافق هسته‌ای جلوی اجرای آن را بگیرد.

این در حالی است که رییس‌جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورت مخالفت کنگره با توافق هسته‌ای آن را وتو خواهد کرد.

تاکنون 31 دموکرات حمایت خود را از این توافق اعلام کرده‌اند آن‌ها برای حفظ حق وتوی رییس‌جمهور به 34 رای موافق در مجلس سنا نیاز دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر