۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۶۶۰۲
فرمانده منطقه پدافند هوایی امام رضا(ع) در شمال شرق کشور گفت: با بهره گیری از سامانه های پیشرفته پدافند هوایی ساخت داخل، هواپیماهای جاسوسی پیشرفته رادارگریز تا ارتفاع 60 هزار پایی کشف و رصد می شوند.
امیر سرتیپ دوم ستاد عبدالله رشادی در آستانه دهم شهریور روز پدافند هوایی در نشست خبری افزود: هم اکنون تحرکات هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مناطقی مانند شمال افغانستان، خلیج فارس و دریای عمان در تیررس کامل سامانه های راداری پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی گفت: سامانه های پیشرفته راداری پدافند هوایی بدون هیچ مشکلی هواپیماهای جاسوسی آواکس را رصد می کنند و هر هواپیما در اسرع وقت و کمتر از دو دقیقه شناسایی می شوند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی امام رضا(ع) در شمال شرق افزود: همه فضای کشور از جمله منطقه شمال شرق در امنیت کامل قرار دارد و هیچ مشکلی از این جهت وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه تحرکات هوایی در آسمان ایران و تا مسافت زیادی در کشورهای همسایه در تیررس کامل سامانه های راداری و پدافندی کشورمان اعم از پستهای دیده بانی، رادارهای تاکتیکی و برد کوتاه و سایتهای موشکی قرار دارد.

امیر سرتیپ رشادی گفت: رادارهای پدافند هوایی همه تحرکات هواپیماها و به خصوص ورودی به کشور را تحت کنترل کامل قرار داده و اشراف کاملی تا عمق زیاد در داخل کشورهای هم مرز شامل افغانستان و ترکمنستان دارد لذا حرکت هیچ هواپیمایی از تیررس رادارهای این منطقه دور نمی ماند.

وی افزود: هر هواپیمایی پیش از نزدیک شدن به مرزهای ایران باید در اسرع وقت اطلاعات لازم را به سامانه های راداری و پدافند هوایی اطلاع دهد لذا با هر هواپیمایی که شناسایی نشود مانند هواپیمای دشمن برخورد می شود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی امام رضا(ع) در شمال شرق کشور ادامه داد: پدافند هوایی متناسب با تهدیدات مختلف و از جمله تهدیدات روز در آمادگی کامل برای دفاع از کشور در مقابل تعدی احتمالی دشمنان قرار دارد. 

وی آمادگی تجهیزات راداری و پدافند هوایی شمال شرق را در رصد هواپیماهای بدون سرنشین(پهپاد) و مقابله با موشکها و به خصوص موشکهای کروز بسیار خوب توصیف کرد.

امیر رشادی گفت: هم اکنون همه فضای هوایی ایران و به تبع آن شمال شرق کشور در امنیت کامل قرار دارد و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

وی افزود: امنیت کامل هوایی ایران توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و مناطق تحت پوشش آن انجام می شود و تمام پدافند هوایی سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه، نیروی انتظامی و نیروی زمینی ارتش تحت پوشش شبکه یکپارچه راداری عملیاتی قرار دارند.

فرمانده پدافند هوایی شمال شرق کشور در ادامه گفت: تعمیر و بازسازی تجهیزات راداری و پدافند هوایی توسط متخصصان این منطقه انجام و متناسب با شرایط بومی و تجهیزات روز بهینه می شوند.

وی همچنین با انتقاد از درج نشدن روز دهم شهریور به عنوان روز پدافند هوایی در تقویم ملی اظهارداشت: با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دهم شهریور 1387 دستور تشکیل قرارگاه پدافند هوایی را صادر کردند، مسوولان و دست اندرکاران انتشار تقویم ملی به این مساله توجه نداشته اند و این برای ما قابل قبول نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر