۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۶۵۲۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از کنترل موفقیت‌آمیز آفت ملخ مراکشی در اراضی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.
علی‌رضا عماری گفت: طی سال زراعی جاری اقدامات مختلفی به منظور مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم انجام گرفته و از وقوع خسارت در مزارع توسط این آفت خودداری شده است.

وی با اشاره به مبارزه موفقیت‌آمیز با آفت خطرناک ملخ مراکشی در اراضی شهرستان طارم تصریح کرد: در صورت عدم توانایی کنترل ملخ در کانون‌ها در سطحی معادل 20 هزار هکتار نیاز به مبارزه بود که عملاً غیر ممکن است و خسارات قابل توجهی نیز به محصولات کشاورزی این شهرستان وارد می‌شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های کنترل آفت، کار مبارزه با آفت ملخ مراکشی در طارم در حداقل سطح و هزینه ممکن صورت گرفت و با توجه به امکانات و اعتبارات موجود تمام توان خود را به کار گرفتیم و از ریزش این آفت به مزارع و باغات کشاورزان خودداری شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی شهرستان طارم به منظور تجهیز ناوگان سمپاشی، در سال جاری چهار دستگاه سمپاش ulv پاش دستی و یک دستگاه سمپاش توربولاینر دو هزار لیتری به ناوگان سمپاشی این شهرستان اضافه شده است.

عماری آفت ملخ مراکشی را از آفات عمومی شهرستان طارم دانست و خاطرنشان کرد: این نوع ملخ یکی از خطرناک‌ترین انواع ملخ‌های موجود در جهان به شمار می‌رود که قادر است در جمعیت‌های بالا تکثیر کند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت انجام تمهیدات لازم به منظور کنترل آفت ملخ در اراضی شهرستان طارم گفت: در صورت عدم مبارزه اصولی و به موقع با آفت ملخ مراکشی در این شهرستان همه ساله کشاورزان منطقه دچار ضرر و زیان  قابل توجهی خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر