۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۶۵۱۲
دانشگاه "ام آی تی" با انتشار گزارشی فهرستی از حملات سایبری روی داده را مطرح کرده و از آن‌ها تحت عنوان "بدنام‌ترین حملات سایبری" یاد کرده است.
 دانشگاه "ام آی تی" فهرست بدنام‌ترین حملات سایبری در قرن بیست و یکم را به شرح ذیل بیان کرده است: 

فوریه 2009 میلادی: روزنامه‌ها گزارش دادند که کرم "کانفیکر" به سیستم عامل جنگنده‌های فرانسه و رایانه‌های هدایت‌کننده کشتی‌های جنگی نیروی دریایی بریتانیا نفوذ کرده است. 

مارس 2011 میلادی: شرکت امنیتی "آر اس ای" اعلام کرد که هکرها کارکنان آن شرکت را با استفاده از یک بدافزار هدف حمله قرار داده‌اند و به اطلاعات شرکت دست یافته‌اند. این حمله سایبری هزینه‌ای 66 میلیون دلاری را برای "ار اس ای" به همراه داشت. 

آوریل 2011 میلادی: اطلاعاتی حساسی از پیمانکار دفاعی امریکایی "ل -3" به سرقت رفت. به شرکت نظامی لاک هید نیز به گونه‌ای مشابه اما نه با موفقیت حمله شده بود. 

اوت 2011: عملیات سایه موش صحرایی با حمله علیه بیش از 70 سازمان و شرکت دولتی سازماندهی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به حمله علیه ماقطعه کاران و کارکنان سازمان ملل متحد اشاره کرد. حملات در سال‌های 2006 و 2008 میلادی روی دادند. این حملات علیه سیستم‌های رایانه‌ای پیش از برگزاری المپیک تابستانی در پکن نیز انجام شدند. گمان می‌رود که حملات از پین آغاز شده‌اند. 

ژانویه 2003 میلادی: کرم "اسلمر" باعث ایجاد نقص در سیستم نظارت بر ایمنی رایانه‌های نیروگاه هسته‌ای در اوهایو به مدتن پنج ساعت شد. این سیستم باعث فلج شدن کار نیروگاه برای چندین ساعت شد و نشان داد که تا چه اندازه چنین تاسیساتی آسیب‌پذیر هستند. 

ژانویه 2010 میلادی: گوگل اعلام کرد که از طریق آسیب‌پذیری در نرم‌افزار اداب ریدر مورد حمله قرار گرفته‌اند. این عملیات که شفق قطبی نام گرفته بود از سوی کارشناسان امنیتی شناسایی شد. حملات مشابهی نیز علیه 30 شرکت دیگر از جمله یاهو صورت گفته بودند. 

اکتبر 2010 میلادی: بانک‌های امریکایی بیش از 12 میلیون دلار را در جریان یک حمله که با استفاده از یک تروجان به نام زئوس صورت گرفته بود از دست دادند. هکرها موفق به کسب اطلاعات جزئی حساب‌های بانکی شده بودند. در این رویداد بیش از 100 نفر به عنوان مظنون شناسایی شدند. 

دسامبر 2013 میلادی: هکرهای چینی گزارش دادند که به تکتیک‌هایی برای وارد کردن نرم‌افزار‌های مخرب به رایانه‌های اغعضای اروپایی نشست جی 20 در جریان برگزاری آن نشست در روسیه دست یافته‌اند. حمله‌کنندگان اعلام کردند که به جزئیات برنامه نظامی امریکا برای مداخله نظامی در سوریه دست یافته‌اند. 

آوریل 2011 میلادی: شرکت  سونی با سرقت اطلاعات شخصی و کارت‌های اعتباری مرتبط با بیش از 77 میلیون کاربر مواجه شد. این رویداد احتمالا بزرگترین سرقت در تاریخ بوده است. این هک هزینه‌ای 171 میلیون دلاری را برای سونی به همراه داشت. 

ژوئن 2010 میلادی: پژوهشگران رایانه‌ای یک کرم رایانه‌ای به نام استاکس‌نت را کشف کردند که برای حمله علیه ماشین‌آلات صنعتی طراحی شده است. این کرم توسط تیمی امریکایی و اسرائیلی برای حمله علیه تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز ایران طراحی شده بود. به نظر می‌رسد ارتعاشات ایجاد شده ناشی از این کرم رایانه‌ای به قدری قوی بوده که می‌توانست در سرعت سانتریفیوژهای تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم تغییر ایجاد کند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر