۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۴۷۴
در دیدار استاندار قزوین با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح شد؛
روزبه استاندار و رئیس شورای پدافند غیر عامل قزوین با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیار کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی قزوین؛روزبه استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان قزوین به همراه رحیمی معاون سیاسی و امنیتی و جانشین شورای پدافند غیرعامل و افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین با سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن تشریح وظایف و ماموریت های راهبردی و عملیاتی سازمان پدافند غیر عامل سارمان اظهارنمود در سال 1393 اساسنامه سازمان مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است .

وی ادامه داد: ساختار سازمانی این سازمان در دستگاه های اجرایی با رویکردهای جدید و تهدیدهای نوین سازماندهی خواهد شد.

مرتضی روزبه،استاندار قزوین با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در ایجاد مصونیت بخشی برای کشور در حوزه های مختلف افزود: در دنیای پرآشوب کنونی نقش و اهمیت پدافند غیرعامل مضاعف می باشد.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان به بیان ویژگی ها و ظرفیت های استان قزوین اشاره کرد و افزود : قزوین کریدور ارتباطی بیش از 13 استان کشور و پلی مابین پایتخت و مناطق شمالی و غربی را از یک سو و کشورهای قفقاز و اروپایی از سوی دیگر می باشد.

وی ادامه داد: وجود راه آهن قزوین که باعث اتصال دریای خزر به خلیج فارس خواهد شد،دارا بودن شهرهای صنعتی مختلف و دانشگاه های گوناگون سبب گردیده استان به عنوان قطب صنعتی و علمی مطرح شود.

وی تصریح کرد: همچنین قزوین به عنوان رینگ حفاظتی و معین استان تهران می باشد و مجموعه این ویژگی ها است که بایستی نگاه جدیدی در حوزه پدافند غیرعامل به استان داشت.

روزبه با اشاره به قابلیت های استان در حوزه های کشاورزی و دامی بخصوص دام و طیور افزود: تشکیل و تجهیز قرارگاه پدافند زیستی از اولویت های حوزه پدافند غیرعامل استان می باشد چرا که قزوین زیرساخت لازم ازجمله نیروی انسانی متخصص و مرتبط در حوزه پزشکی و کشاورزی ، آزمایشگاه دامپزشکی مرجع و فرودگاه عملیاتی جهت مقابله با تهدیدات بیولوژیک محصول در حوزه گیاهان و نباتات و خیلی زیر ساختهای دیگر رادارد که نیازمند تجهیز و ارتقاء آنها با همکاری سازمان میباشد.

همچنین ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در دفع تهدیدات دشمنان افزود: این نقش بایستی در یاری رسانی در حوادث مترقبه نیز پر رنگ باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر