۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۶۲۶۷
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری البرز:
اقدامات و اثرات پدافند غیر عامل در بحث هسته ای موجب کشاندن قدرت های جهانی برغم اصرار رژیم صهیونیستی به اقدام نظامی، به میز مذاکره گردید و یا اینکه گروه های تکفیری داعش مورد حمایت رژیم صهیونیستی در خاورمیانه که بی تردید اولین هدفشان برهم زدن آرامش و امنیت کشور ما بود با تدبیر پدافندی و پیشگیرانه با فاصله طولانی از مرزهای کشورمان باز داشته شدند.
سید شهاب الدین حسینی دبیر شورا و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری  البرز پیرو انتشار اظهاراتی درباره عملکرد این شورا، توضیحاتی را به صورت اختصاصی در اختیار تابناک البرز قرار داد که به شرح زیر است:
احترما، با توجه به درج گفت و گویی با مشاور پدافند غیر عامل شهرداری کرج مبنی بر "مدیرانی که نمی دانند پدافند غیر عامل چیست؟ در مورخ 21/ 5/ 94، لازم می دانم نکاتی را جهت ارتقای آگاهی مصاحبه شونده ، تنویر افکار مخاطبان محترم و واقع بین تابناک البرز عرض نمایم:
1 – پدافند غیر عامل صرفا برنامه ریزی در مقابل تهدیدات احتمالی و خصمانه دشمن است و این امر با شناسایی تهدید و محاسبه اثرات تهدید با طراحی استراتژی متناسب با آن، که در صورت وقوع تهدید آسیب پذیری را صفر و یا به حداقل می رساند، میسر می گردد. هر چند بحران های طبیعی ممکن است که از اثرات اقدامات پدافند غیر عامل بهره مند شوند، ولی در کل پیش بینی و مهار آسیب های بحران های طبیعی بر عهده مدیریت بحران است نه پدافند غیر عامل. بعنوان مثال در مواقعی که تحریم اقتصادی تهدید محسوب می گردد، اقتصاد مقاومتی پاسخ این تهدید است که آسیب پذیری ناشی از این تهدید را به صفر و یا حداقل می رساند. 
بنابراین تهدیداتی که ریشه در طبیعت دارد ( طبیعت خصومتی با بشر ندارد) مانند سیل و زلزله و طوفان و .... خصمانه محسوب نمی شوند و مشیت الهی است، که برنامه ریزی برای مقابله با کاهش آسیب های آن در حوزه پدافند غیر عامل نمی باشد.
2 – مصاحبه شونده در قسمتی از سخنان خود، مسئولین کشور را با بی انصافی و معلوم نیست روی چه ملاحظه ای؟!! متهم به غفلت در اجرای پدافند غیر عامل نموده اند که تحلیل بسیار غلط و از روی سطحی نگری و دارا نبودن اطلاعات کافی است. به عنوان مثال: اقدامات و اثرات پدافند غیر عامل در بحث هسته ای موجب کشاندن قدرت های جهانی برغم اصرار رژیم صهیونیستی به اقدام نظامی، به میز مذاکره گردید و یا اینکه گروه های تکفیری داعش مورد حمایت رژیم صهیونیستی در خاورمیانه که بی تردید اولین هدفشان برهم زدن آرامش و امنیت کشور ما بود با تدبیر پدافندی و پیشگیرانه با فاصله طولانی از مرزهای کشورمان باز داشته شدند. اقدامات بیشمار بازدارنده دیگر ...
3 – دراستان البرز با نهادینه شدن کارگروه های تخصصی و ابلاغ شرح وظائف آنها و نیز برگزاری دوره های آموزشی متناوب، پدافند غیر عامل برای دستگاه های اجرایی کاملا شناخته شده می باشد و برنامه ریزی و اقدمات پدافند غیر عامل استانداری بر مبنای همان تعریف پیشگفت و در محدوده زیر ساخت های مهم استان می باشد (مطابق دستور العمل های موجود زیر ساخت های حیاتی و حساس تحت کنترل سازمان های کشوری متبوع همان دستگاه می باشد هر چند در استان البرز قرار گرفته باشند)
به نظر می رسد علت اینکه مصاحبه شونده، استانداری البرز را در بحث پدافند غیر عامل ناموفق قلمداد کرده اند، ناشی از ناکامی ایشان برغم سماجت و اصرار زاید الوصف ایشان به گرفتن پست در استانداری البرز است.
4 مدیریت شهری در مرکز استان از سوی پدافند غیر عامل استانداری عهده دار ریاست کارگروه خدمات شهری می باشد که فعالیت شایسته این کارگروه در حفظ و ارتقاء آمادگی و نیز ایجاد هماهنگی مناسب با سایر دستگا های مرتبط با کارگروه می تواند در جلوگیری از آسیب های ناشی از بحران های طبیعی نیز موثر باشد و از طرفی مقابله و برخورد قاطع و جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز، ممانعت از صدور مجوز برای ساختمان های بلند مرتبه که در واقع طعمه ای برای دشمن در مواقع تهدید محسوب می شوند، اجرای مقررات ملی ساختمان در صدور پایانکار، از عمده مسئولیت های مدیریت شهری در ایفای نقش پدافند غیر عامل و رعایت اصول شهرسازی می باشد.
در خاتمه با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان "دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" از سوی مقام معظم رهبری و تاکید معظم له به پیگیری و اجرای الزامات پدافند غیر عامل که قطعا بدون عزم همگانی و هم افزایی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، انتظار می رود مبنای انتقادات اشخاص حقیقی بر مبنای دلسوزی و رعایت انصاف، مستدل و آگاهانه باشد که در غیر این صورت خدای نخواسته اعمال اغراض و مزاحمت های تلافی جویانه در ناکامی از نیل به امیال شخصی و دنیوی اندک و زودگذر، علاوه بر ناسپاسی، موجب کتمان حقایق و تشویش اذهان عمومی می باشد.
سید شهاب الدین حسینی 
دبیر شورا و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری  البرز

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر