۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۲۴
وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد آمریکا موشک های پاتریوت خود را از ترکیه خارج خواهد کرد. آلمان نیز روز گذشته اعلام کرد، برلین با منقضی شدن ماموریت آتش بارهای پاتریوت این کشور و 260 سرباز آلمانی مرتبط با آن در خاک ترکیه آنها را از این کشور خارج خواهد کرد.
سفارت آمریکا در آنکارا نیز به طور همزمان با اطلاعیه وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، مهلت استقرار موشک های پاتریوت در ترکیه که در اکتبر آینده به پایان می رسد، تمدید نخواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد در صورت نیاز آمریکا ظرف یک هفته این آتشبارها را در خاک ترکیه دوباره مستقر خواهد کرد. 

سفارت آمریکا در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که واشنگتن به آنکارا اعلام کرده است که مهلت استقرار این آتشبارها تمدید نمی شود. آمریکا تصمیم خود در خصوص برچیدن پاتریوت ها از ترکیه با سایر هم پیمانانش در میان گذاشته است.

آتشبارهای آمریکا بنابه درخواست ترکیه و درچارچوب وظایف ناتو از سال 2013 میلادی در ترکیه مستقر بود.

آتش بارهای سیستم دفاع موشکی پاتریوت آلمان نیز به همراه 260 سرباز مامور کار با آن از سال 2013 تا کنون در استان قهرمان ماراش ترکیه مستقر بوده اند.

آمریکا، آلمان و هلند این آتشپارها را در سال 2013 میلادی بنابه درخواست ترکیه از ناتو برای مقابله با آنچه که تهدیدات موشکی از سوی سوریه ادعا شده بود، در مناطق جنوب شرق ترکیه مستقر کرده بودند.

بخشی از ملزومات نظامی سامانه موشکی آلمان روز جمعه توسط 17 دستگاه تریلر به بندر اسکندرون ترکیه منتقل شده تا از طریق مدیترانه به آلمان ارسال شوند. 

سال گذشته هلند نیز پاتریوت های خود را با عنوان اینکه تهدیدی از جانب سوریه علیه ترکیه مطرح نیست، از آدانا خارج کرد که به جای آنها پاتریوت های اسپانیا در این شهر مستقر شده است. 

انتظار می رود بعد از آلمان و آمریکا، تا پایان سالجاری اسپانیا نیز پاتریوت های خود را از ترکیه خارج کند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر