۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۶۱۹۹
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور:
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان آنکه سیستم های هواشناسی بر روی فرکانس مشخصی فعال هستند، گفت: هرچه این فرکانس تحت تاثیر پارازیت و امواج دیگری قرار گیرد شفافیت داده های هواشناسی نیز بیشتر مختل می شود.
احد وظیفه افزود: سیستم های دورسنج از جمله تجهیزات مخابراتی، راداری و هواشناسی نباید فرکانس های مزاحم داشته باشند، زیرا مزاحمت و انتشار فرکانس های دیگر در همان ردیف سیستم های هواشناسی را دچار اختلال می کنند.

وی اظهار داشت: سیستم های هواشناسی طوری کار می کنند که نباید فرکانسی دیگر مزاحم آنها شود، لذا هرچه تداخل فرکانس های دیگر بیشتر شود در آن صورت تشخیص داده های هواشناسی با مشکلات بیشتری مواجه می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در پاسخ به این سوال که تاثیر پارازیت ها بر امواج هواشناسی در طوفان اخیر تهران به چه میزانی بوده است، گفت: تاثیر پارازیت ها را در یک مورد قاطعانه نمی توان بیان کرد اما در فرآیند پیش بینی هواشناسی در کل پارازیت ها تاثیرگذار هستند.

وظیفه نحوه فعالیت رادارهای هواشناسی کشور را تشریح و تصریح کرد: در کشورمان چند دستگاه رادار همواره وضعیت آب و هوایی کشور را رصد می کنند و تمام فضای تحت پوشش رادارهای گیلان، مازندران، بوشهر، شمال غرب و تبریز در دامنه های سهند، غرب کشور در کرمانشاه، فارس و تهران در سازمان هواشناسی کشور قابل دسترسی است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: پارازیت و امواج در برخی از مناطق کشور سبب اختلال در تشخیص پدیده های هواشناسی می شود، این در حالی است که برای پایش و پیش بینی هوا استفاده از رادارهای هواشناسی بسیار ضرورت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر