۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۲۳
مدیرکل منابع طبیعی و ‌آبخیزداری ‌البرز با بیان اینکه باید پدافند غیرعامل در حوزه آبخیزداری ‌اجرایی شود، گفت: باید زیرساخت مورد نیاز در راستای کنترل و استفاده بهینه از منابع طبیعی تامین شود.
حسین میررجبی با اشاره به اینکه سیل یک امر اجتناب‌ناپذیری است که باید با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق به‌خوبی کنترل شود، اظهار داشت: متاسفانه در سنوات اخیر با تغییرات اقلیمی متنوعی در سطح کشور رو‌به‌رو بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد بنده بر این است که فاصله وقوع سیل‌ها به‌صورت تصاعدی زیاد می‌شود، افزود: باید زیرساخت مورد نیاز در راستای کنترل و استفاده بهینه از منابع طبیعی تامین شود.

مدیرکل منابع طبیعی البرز با اشاره به اینکه باید مسئولان نسبت به مسائل منابع طبیعی و خطرات در کمین این منابع آگاهی کاملی داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های پیشگیرانه همواره مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید پدافند غیرعامل در حوزه آبخیزداری از جمله احیاء، حفاظت و توسعه در قالب فعالیت‌های مرتع‌داری انجام شود، تصریح کرد: علی‌رغم کمبود اعتبار اما خوشبختانه اقدامات درخوری در حوزه آبخیزداری استان انجام شده است.

میررجبی با اشاره به وقوع سیل سیجان ، یادآور شد: اگر همانند روستای کندر عملیات حفاظت و آبخیزداری در سیجان نیز انجام می‌شد، مردمان این منطقه نیز خسارت مالی و جانی کمی را متحمل می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم همه ساله در بخش عملیات آبخیزداری 8 میلیارد تومان در استان هزینه کنیم که این امر مستلزم تامین اعتبار مورد نیاز است، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت آب‌بند روستای کندر به سبب وقوع سیل اخیر پر شده است، مطالعات جدیدی برای ایجاد ظرفیت جدید آب‌بند این روستا انجام می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر