۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۶۰۰۹
سردار جلالی در مراسم افتتاح اولین اورژانس شیمیایی کشور:
رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور با تاکید بر اینکه در حوزه پدافند شیمیایی تلاش کردیم نگاه جامعی را به موضوع داشته باشیم گفت:حوادث و حمله نظامی جزو ماموریت‌هایی است که در این حوزه می‌بایست دنبال شود؛ تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی، برگزاری رزمایش‌های تخصصی، امداد و نجات، تحقیق و توسعه از محورهای کار در حوزه پدافند شیمیایی است.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیر عامل کشوردر مراسم افتتاح اولین اورژانس شیمیایی کشور(NBC) در بیمارستان بقیه الله(عج)گفت:تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی، برگزاری رزمایش‌های تخصصی، امداد و نجات، تحقیق و توسعه از محورهای کار در حوزه پدافند شیمیایی است.

تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی و امداد و نجات از محورهای اصلی در حوزه پدافند شیمیایی است

در این مراسم که با حضور دکتر عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر اصلانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ، دکتر علیرضا جلالی رئیس بیمارستان بقیه‌الله (عج)،تنی چند از معاونین سازمان پدافند غیر عامل ،معاونین دانشگاه پزشکی حضرت بقیه الله و مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید فاز 5 و 6 تخصصی اورژانس " ان بی سی" این بیمارستان که ویژه‌ی رسیدگی به مصدومان شیمیایی افتتاح شد.

در ابتدای مراسم ،دکتر علیرضا جلالی رئیس بیمارستان فوق تخصصی بقیه‌الله عنوان داشت: از شهریور 93  مطالعات تخصصی بر روی فاز اجرایی این بخش آغاز گردید.

وی با اشاره به حملات شیمیایی صدام در دوران دفاع مقدس به کشورمان افزود: بنا به نیازی که در این حوزه دیده شد و همچنین تاکیداتی که در حوزه پدافند غیر عامل در حوزه شیمیایی از سوی سازمان پدافند غیر عامل در زمینه آمادگی برای مقابله با آسیب‌های شیمیایی وجود داشت این بخش با تدبیر ریاست ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح گردید.

دکتر جلالی از اعتبارات این بخش اینچنین گفت:  که برای تاسیس بخش اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیه الله 5 میلیارد تومان نیاز سنجی گردید که می‌بایست نیمی از آن از سوی سپاه و نیمی دیگر از سوی سازمان پدافند غیر عامل تامین می‌شد از این مقدار حدود 2 میلیارد تومان از سوی سازمان پدافند غیر عامل تزریق اعتبار شد که خو شبختانه با تمهیدات اندیشیده‌ شده بخش اعظمی از این پروژه با این مقدار آماده بهره برداری شده است.

تلاش های خالصانه دست اندرکاران این پروژه به ارائه آماری از پیشرفت های مختلف دانشگاه در 10 سال اخیر

درادامه این مراسم دکتر اصلانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با تقدیر از اقدامات به عمل آمده در ساخت اورژانس شیمیایی بیمارستان بقیه الله (عج) و تلاش های خالصانه دست اندرکاران این پروژه به ارائه آماری از پیشرفت های مختلف دانشگاه در 10 سال اخیر پرداخت و وی گفت: در عرض 10 سال گذشته 65 هزار متر مربع در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و مراکز درمانی تابعه آن ساخت و ساز انجام گرفته است و 45 هزار متر مربع در حال تکمیل می باشد و بیش از 50 هزار متر مربع بازسازی شده که عمدا" در مراکز درمانی بوده است .

وی ادامه داد در ابعاد درمانی در طی 10 سال گذشته در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)تعداد عمل های جراحی سالیانه از 23 هزار مورد درسال به نزدیک 40 هزار مورد رسیده است و تعداد بستری ها از 30 هزار مورد سالیانه به 53 هزار مورد افزایش داشته و تعداد ویزیت های درمانگاهی از 250 هزار مورد در سال به بالای یک میلیون مورد رسیده است که رقم قابل توجهی می باشد.

وی ادامه داد خدمات ارائه شده در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در 10 سال اخیر دو برابر شده که ما اعتقاد داریم افزایش مراجعه مردم به این مراکز درمانی نشان دهنده کیفیت بالای خدمات آن می باشد ، در حوزه آموزش نیز امروز بیش از 30 رشته تخصصی داریم و از 700 دانشجو و 100 دانشجوی تحصیلات تکمیلی به تعداد 1400 دانشجو و 700 دانشجوی تحصیلات تکمیلی رسیده ایم و در حیطه پژوهش نیز از 50 مقاله سایت شده در سال به رقم بالای 600 مقاله دست یافته ایم و 8 سال است که رتبه اول جشنواره رازی را کسب می نماییم . وی از آخرین افتخار دانشگاه در سال 94 که توسط وزارت علوم ابلاغ شده است یاد نمود و گفت در سال 1394 دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در بین دانشگاه های یک درصد برتر دنیا در حوزه استنادات علمی قرار گرفت .

دکتر جعفر اصلانی در ادامه عنوان نمود این افتخارات به دست آمده تماما" مادی می باشد و اگر انگیزه الهی و نیت خالص کار برای رضای خداوند در کنار آن نباشد ارزشی ندارد ! وی با اشاره به اینکه نیروهای دانشگاه از 1800 نفر در 10 سال گذشته به 1450 نفر در حال حاضر تقلیل پیدا کرده ،گفت: ما معتقدیم همکاران مان در این مجموعه بیشتر با انگیزه های معنوی درحال فعالیت می باشند که با عث افتخار است و با این روحیه و طرز کار رسیدن به مرجعیت علمی دنیا امکان پذیر می باشد .


تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی و امداد و نجات از محورهای اصلی در حوزه پدافند شیمیایی است

قرارگاه پدافند شیمیایی مسئولیت مدیریت کنترل و پاسخگویی به پیامدهای حوادث شیمیایی را برعهده دارد

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضاجلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ،عمل انقلابی و جهادی را از ويژگی‌های کار سپاه برشمرد و گفت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شاخصه مهم را از دوران دفاع مقدس به همراه داشته و دارد.

وی تشکیل پدافند سایبری، پرتویی، زیستی و شیمیایی را تقسیمات سازمان پدافند غیر عامل عنوان و تصریح کرد:قرارگاه پدافند شیمیایی مسئولیت مدیریت کنترل و پاسخگویی به پیامدهای حوادث شیمیایی را برعهده دارد.

  رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با تدوین و ابلاغ سند راهبردی پدافند شیمیایی مقرر شد تا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مجموعه صنعت نیازهای کشور را در حوزه تجهیزات لازم به منظور مقابله با تهدیدات شیمیایی تامین کنند.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه در حوزه پدافند شیمیایی تلاش کردیم نگاه جامعی را به موضوع داشته باشیم گفت:حوادث و حمله نظامی جزو ماموریت‌هایی است که در این حوزه می‌بایست دنبال شود؛ تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی، برگزاری رزمایش‌های تخصصی، امداد و نجات، تحقیق و توسعه از محورهای کار در حوزه پدافند شیمیایی است.

وی گفت:با تقسیم بندهای صورت گرفته پس از بررسی ،ارزیابی و شناخت ظرفیت‌های موجود، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به عنوان قطب درمان مصدومان شیمیایی انتخاب شد.

تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی و امداد و نجات از محورهای اصلی در حوزه پدافند شیمیایی است

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور راه‌اندازی آموزش‌های تخصصی، بهره‌گیری از تجهیزات و آزمایشگاه‌های تشخیص تخصصی، تولید کتاب و دستور العمل را از نکات مورد توجه در حوزه پدافند شیمیایی برشمرد و اعلام کرد:در حوزه پدافند غیر عامل پنج دانشگاه کشور به عنوان دانشگاه معین شناخته می‌شوند که در صورت اعلام آمادگی از سوی دانشگاه بقیه الله (عج) ما نیز آمادگی داریم تفاهم نامه و برنامه اجرایی با این دانشگاه به عنوان ششمین دانشگاه معین پدافند غیر عامل کشور به امضاء برسانیم.

وی همچنین تشخیص و هشدار را یکی دیگر از راهبردهای کلان ملی در زمینه مقابله با آسیب‌های شیمیایی خواند و گفت: رزمایش‌های سال گذشته سازمان پدافند غیر عامل که با همکاری دیگر دستگاهها در استانهای فارس و اصفهان برگزار شد به منظور تقویت این حوزه بود.

تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی و امداد و نجات از محورهای اصلی در حوزه پدافند شیمیایی است


انتظار همه ما و همچنین مردم از سپاه توجه به طب رزمی و نظامی است.

دکتر عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انتظار ما و همه مردم از حوزه بهداشت و درمان در سپاه توجه به طب رزم است از همین رو شان تشکیل بیمارستان بقیه‌الله رسیدگی به مصدومان شیمیایی بود.

وی  با اشاره به شان ایجاد این بیمارستان گفت: در دوران دفاع مقدس با توجه به حملات شیمیایی دشمن بعثی وجود یک مرکز تخصصی برای رسیدگی به درمان مصدومان شیمیایی جنگ تحمیلی موجب شد تا مهندس رفیق دوست وزیر وقت سپاه پیشنهاد اختصاص بیمارستانی به منظور رسیدگی به مصدومان شیمیایی را به حضرت امام (ره) بدهد و امام خمینی (ره) بر همین اساس این مرکز را به عنوان قطب رسیدگی به جانبازان شیمیایی اختصاص دادند.

عراقی زاده با اشاره به انتظارات عمومی از بیمارستان بقیه الله افزود: انتظار همه ما و همچنین مردم از سپاه توجه به طب رزمی و نظامی است.
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، نقطه قوت و مزیت مراکز درمانی نیروهای مسلح را تخصصی بودن آنان دانست و خاطر نشان کرد: وقتی در بین قطب‌های مختلف یکی از ویژگی منحصر به فردی برخوردار باشد که دیگران فاقد آن باشند همان نقطه مزیت و وجه قوت آن مرکز می‌گردد بر همین اساس هم مراکز درمانی نیروهای مسلح به دلیل کار تخصصی بر روی طب رزمی این مزیت را در بین سایر مراکز درمانی به خود اختصاص داده‌اند.

تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی و امداد و نجات از محورهای اصلی در حوزه پدافند شیمیایی است

تشخیص و هشدار، آموزش عمومی و تخصصی و امداد و نجات از محورهای اصلی در حوزه پدافند شیمیایی است


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر