۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۹۴۳
یک هیأت بلند پایه آمریکایی قرار است در پرتو نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کند.
یک هیأت بلندپایه آمریکایی قرار است اوایل ماه آینده به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کند.

یک مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه هدف از این سفر را «جلوگیری از روانه شدن منابع مالی از سوی ایران به سمت گروه‌های تروریستی در غزه و لبنان» اعلام کرده است.

به گزارش هاآرتص، سرپرستی هیأت مذکور را «آدام سازبین»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و جرائم مالی به عهده دارد.

مطابق این گزارش، هیأت آمریکایی قرار است با مقاماتی از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، موساد، شورای امنیت داخلی و اطلاعات نظامی آن رژیم دیدار کنند.

مقام مورد استناد هاآرتص با بیان اینکه ایران بخش اعظم منابع مالی آزاد شده پس از رفع تحریم‌ها را صرف اقتصاد خود خواهد کرد مدعی شده بخشی از این منابع نیز به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختصاص خواهد یافت.

این مقام همچنین اشاره کرده ایرانی‌ها به حزب‌الله لبنان نیز پول خواهند رساند. او گفت: «لازم است ما درباره نحوه جریان یافتن این پول و روش متوقف کردن آن همکاری کنیم. این احساس وجود دارد که لازم است ما همکاری‌ها را تشدید کنیم.»

مقام آمریکایی اضافه کرد امارات متحده عرب که برای بسیاری از ایرانی‌ها کانون فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی و بانکی در منطقه است، نقش کلیدی در ردیابی مسیرهای انتقال مالی ایران خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر