۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۵۷۷۹
اداره کل پدافندغیر عامل استانداری مازندران
جلسه قرارگاه زیستی استان مازندران با حضور معاون قرار گاه زیستی کشور و اعضای قرارگاه در دفتر مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران برگزار شد.
جلسه قرارگاه زیستی استان مازندران با حضور معاون قرارگاه زیستی کشور و اعضای قرارگاه در دفتر مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران برگزار شد.

مدیرکل پدافندغیرعامل از اقدامات پیشگیرانه  انجام شده بمنظور جلوگیری از عدم شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بومی به واحدهای طیور صنعتی توسط دستگاههایی همچون  جهاد کشاورزی، ‌دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و براهمیت و حیاتی بودن استان مازندران ودر حوزه زیستی و محصولات کشاورزی و جامعه انسانی به دلیل بالا بودن جمعیت شناور استان تاکیدکرد.

نبوی با اشاره به رتبه اول استان مازندران در تولیدات بیش از 33 محصول عمده کشاورزی در کشور، خاطر نشان کرد آزمایشگاه مرجع شناسایی رخدادهای زیستی بایستی در مازندران احداث گردد.

در ادامه دکتر موسوی معاون قرارگاه زیستی کشور با توجه به اهمیت مازندران در حوزه تولید گوشت سفید مدیریت انجام شده را در حوزه بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان بومی در ایام ماه مبارک رمضان را بسیار مطلوب و شایسته تقدیر دانست. دکتر موسوی شناسایی منشاء آلودگی مذکور در مازندران را مورد تاکید ریاست سازمان پدافندغیرعامل کشور دانستند. معاون قرارگاه زیستی کشور باتوجه به آمار 12 درصدی  استان مازندران در تولید گوشت سفید کشور، ضرورت شکل گیری قرارگاه زیستی دراستان کاملاً مشهود می باشد.

دکتر رضوانی مدیرکل دامپزشکی استان از وجود هماهنگی بسیار مطلوب اداره کل پدافندغیرعامل، دامپزشکی، جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی تقدیرکرد. وی گفت کارکنان دامپزشکی مجاهدانه تلاش کردند تا مانع شیوع این بیماری از طیور محلی به واحدهای صنعتی شوند و به یاری خدا توانستند بیماری را کنترل نمایند.

اعضای قرارگاه زیستی با حضور در روستای نودهک بابل و نوگردون آمل از نزدیک از کانونهای بیماری مزبور بازدید و از اقدامات انجام شده بر اساس دستور العمل مقابله ای، معدوم سازی، پایش و کنترل در شعاع 1، 3 و 10 کیلومتری ابراز رضایت نمودند.

گفتنی است حسب اعلام مدیرکل دامپزشکی استان وضعیت استان اکنون عادی (سفید) اعلام شده است و طیور استان از نظر بهداشتی کاملاً سالم و عاری از هرگونه بیماری می باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر