۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۵۷۱۱
مرکز ماهر به نقل از یک شرکت امنیتی اعلام کرد که یک آسیب پذیری در دستگاههای اندروید کشف شده که می‌تواند اغلب دستگاههایی که در حال اجرای سیستم عامل اندروید هستند را با خطر مواجه کند.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای - ماهر - به نقل از یک شرکت امنیتی اعلام کرد که ۹۵ درصد از دستگاههای اندروید تحت تاثیر یک آسیب پذیری قرار دارند.

شرکت امنیتی Zimperium اعلام کرده که این آسیب پذیری در ابزار باز پخش مدیا تعبیه شده در اندورید با نام Stagefright قرار دارد و با وجود آن، هکرهای خرابکار می توانند با ارسال یک پیام متنی ساده به دستگاه اندروید، کنترل کل دستگاه را در اختیار بگیرند و اطلاعات آن از قبیل شماره کارت اعتباری یا اطلاعات شخصی را به سرقت ببرند.

شرکت امنیتی Zimperium ادعا کرده است که در حال حاضر سوء استفاده از آسیب پذیری مذکور گزارش نشده اما ۹۵ درصد از دستگاه های اندروید نسبت به آن آسیب پذیر هستند؛ این شرکت آسیب پذیری مربوط به Stagefright را مادر تمامی آسیب پذیری های اندروید نامیده است.

این شرکت امنیتی، این آسیب پذیری را در ماه آوریل شناسایی کرده و فورا به شرکت گوگل اطلاع داده است.

در این باره سخنگوی گوگل گفته است: «امنیت کاربران اندروید برای ما اهمیت دارد و متخصصان در حال آماده سازی اصلاحیه برای این مشکل هستند؛ اکثر دستگاههای اندروید از جمله نسخه های جدیدتر آن، دارای فناوری های چندگانه هستند و به گونه ای طراحی شده اند که سوء استفاده از آن را بسیار سخت می کند. هم چنین این دستگاه ها به فناروی sandbox مجهز هستند تا از داده های کاربران و سایر برنامه های کاربردی دستگاه حفاظت کند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر