۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۵۶۹۵
فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان‌شرقی:
فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش‌های عمومی پدافند غیرعامل در جامعه ارائه شود که در این صورت مردم خود به دنبال تهیه امکانات لازم برای مواقع بحرانی هستند.
نادر نجفی عصر سه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی خواستار توجه به آموزش‌های عمومی در زمینه پدافند غیرعامل و همراهی مردم در این زمینه شد.

فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان‌شرقی با اشاره به آموزش عمومی در زمینه پدافند غیرعامل گفت: در تمام موارد پدافند غیرعامل آموزش مهم‌ترین مسئله است و در حال حاضر در کشورهای پیشرفته انواع تجهیزات و آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: آموزش عمومی و همراه کردن مردم موجب می‌شود تا مردم آمادگی لازم را در زمان بحران داشته باشند و هر کس امکاناتی را برای مقابله با بحران‌ها و اتفاقات غیرمترقبه با خود داشته باشد.

فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش‌های عمومی پدافند غیرعامل در جامعه ارائه شود که در این صورت مردم خود به دنبال تهیه امکانات لازم برای مواقع بحرانی هستند.

نجفی از ارائه آموزش‌های جدید پدافند غیرعامل در میان نیروهای ارتشی خبر داد و گفت: علاوه بر آموزش‌های گذشته از سال آینده نیز برنامه‌های جدید آموزشی ارائه می‌شود.

فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان‌شرقی بر آموزش‌های غیرمستقیم به مردم تاکید کرد و اضافه کرد: برخی برنامه‌های آموزشی که از طریق کارتون و انیمیشن در جامعه ارائه می‌شود دارای نتایج موثر و گسترده‌ای هستند.

نجفی بر شناسایی عوامل خطرپذیر در پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: موارد خطرپذیر به صورت جزیی شناسایی شده و تا 17 محور برای مقابله با این مسائل تعریف شده است.

وی خواستار استقرار ساختمان‌های حساس دولتی در مناطق امن و غیرآسیب‌پذیر شد و گفت: در همین زمینه نیازمند طراحی نقشه جاگیری این مناطق و نیز آموزش‌های لازم و مانورهای هماهنگ هستیم.

نجفی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در فضای سایبری اظهار داشت: فضای سایبری از نظر امنیتی دارای اهمیت خاصی بوده و در زمینه جلوگیری از جاسوسی دارای اهمیت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر