۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۵۶۷۰
با حضور مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی؛
'یوکیو امانو' مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (آی ای ایی ای) در 27اوت (5 شهریور) بانک سوخت هسته ای بین المللی در قزاقستان را رسما افتتاح می کند.
خبرگزاری 'وستنیکاوکازا'ی قزاقستان روز سه شنبه به نقل از 'یرلان ادریسوف' وزیر خارجه قزاقستان اعلام کرد که 'یوکیو آمانو' مدیرکل اژانس بین المللی انرژی اتمی در پنجم شهریور 94 با حضور در آستانه رسما توافقنامه ایجاد این بانک سوخت بین المللی را با حضور نمایندگان شش کشور قدرتمند هسته ای جهان (روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان) امضاء و آنرا افتتاح خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه این بانک سوخت هسته ای بین المللی به ایران اجازه می دهد اورانیوم غنی شده با درصد پائین خود را به قزاقستان منتقل کند؛ افزود: توافق نامه وین به ایران حق داد تا اورانیوم غنی شده خود را به این بانک سوخت تحویل دهد.

'ادریسوف' از سرگئی لاورف و جان کری وزیران خارجه روسیه و آمریکا به عنوان میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه این بانک سوخت نام برد و گفت: آستانه پیش نویس توافقنامه ایجاد این بانک سوخت را پیش تر در 27 آوریل (7 اردیبهشت) سال جاری به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر