۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۵۶۵۶
واکنش اعضای شورا به سخنان رییس سازمان مدیریت بحران کشور؛
رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران: تا زمانی که در تمام پروژه ها پیوست های پدافند غیر عامل لحاظ نشود و متخلفین مورد بازخواست قرار نگیرند قطعا شاهد حوادثی از این دست خواهیم بود.
اسماعیل دوستی رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورا گفت: با توجه به عقبه ای که ارتفاعات تهران در حوزه حوادث دارد نظیر سیل تجریش و امام زاده داوود (ع) باید گفت یک مطالعه همه جانبه در رابطه با ارتفاعات تهران مورد نیاز داست.

وی ادامه داد: مدتی است که آب خیز داری در این منطقه اتفاق نمی افتد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بحران غیر مترقبه است و باید فکر اساسی برای مواجهه با بحران بشود .

وی با اشاره به سخنان معاون وزیر مبنی بر ساخت و ساز در حریم رودخانه ها افزود: باید مقررات خشن و بازدارنده برای این مهم وضع شود.

سروری تاکید کرد: ایجاد مدیریت یکپارچه، برنامه ریزی قبل، حین و بعد از بحران یک نیاز اساسی است و باید تصمیم عاجل در این خصوص گرفته شود.

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اساس رویکرد سازمان مدیریت بحران باید ایجاد یک دغدغه عمومی در سطح دولت و نهاد های مرتبط به منظور مطالعات و طراحی و لحاظ کردن پیوست پدافند غیر عامل در تمامی پروژه ها و در تمامی حوزه ها باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که در تمام پروژه ها پیوست های پدافند غیر عامل لحاظ نشود و متخلفین مورد بازخواست قرار نگیرند قطعا شاهد حوادثی از این دست خواهیم بود.

رییس کمیته حمل و نقل شورا گفت: با مواردی که بیان شد باید گفت تهران شهر بی دفاعی است که در مقابل حوادث ایمنی ندارد به ویژه آنکه در تهران دو گسل اصلی و مهم در ری و البرز وجود دارد.

سرخو ادامه داد: در مورد سیلاب راهکار های علمی و عملی پیش بینی شده زیاد است که در طول سالیان دراز از کتب درسی گرفته تا مطالعات کارشناسی بر آن تاکید شده ،نظیر عدم قطع درخت در شیب های تند ، کاشت درخت در زمین ها بایر و عدم ساخت و ساز در حریم رودخانه ها اما متاسفانه در طول سالیان دقیقا برعکس این موضوعات عمل شده است.

وی افزود: شهرداری باید محور احصا ایمنی تهران باشد و نقاط حادثه خیز توسط شهرداران منطقه شناسایی شود.

سرخو تصریح کرد: در هنگام وقوع بحران باید شبکه درمان ، شبکه توزیع آب و توزیع دارو برقرار باشد. باید مدارسی که امکان اسکان مردم را دارند مشخص شود. ایستگاه های مترو و بیمارستان هایی نمره گذاری شوند و یک اقدام اساسی در این بخش صورت گیرد.

احمد دنیا مالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با ابراز رضایت از اقدامات شهرداری تهران گفت اینگونه هم نیست که هیچ اقدامی در مواجهه با بحران صورت نگرفته باشد. بر عکس اقدامات خوبی در تهران از جمله ساماندهی رود دره ها و نیز ایجاد حوضچه های آرامش انجام شده که در غیر اینصورت این حجم آب به طور حتم تهران را در می نوردید.

وی افزود: این حادثه تنها بر اثر ۷ دقیقه باران نبوده بلکه پیامد بارش عظیمی است که از شمال کشور بر تهران تحمیل شده بنابراین این حادثه متعلق به تهران نبوده است.

دنیا مالی در پایان گفت: تهران باید ستاد معین کل کشور باشد و باید هماهنگی ویژه ای در مواجهه با بحران ها به وجود آید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر