۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۵۶۲۴
ر پی سخنان اخیر مایک هاکوبی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری در انتقاد از توافقنامه هسته ای با ایران، سازمان های مختلف یهودی آمریکا با صدور بیانیه هایی، ضمن محکومیت شدید این اظهارات، آن را اهانت به کاخ سفید و مردم این کشور توصیف کردند.
سازمان ها وگروه های یهودیان ساکن آمریکا روز دوشنبه درواکنشی شدید به اظهارات مایک هاکوبی فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، این اظهارات را غیرمسئولانه ترین سخنان یک سیاستمدار آمریکایی در طول تاریخ اخیر این کشور دانستند. 

شورای دموکراتیک ملی یهودیان آمریکایی با صدور بیانیه ای از اعضای حزب جمهوریخواه این کشور خواسته است تا اظهارات این سیاستمدار محافظه کار آمریکایی را محکوم کنند. 

هاکوبی در میان سیاستمداران آمریکایی به سخنان تحریک آمیز معروف است و تاکنون بارها واکنش های شدیدی را در محافل سیاسی این کشور برانگیخته است. 

اظهارات اخیر نامزد ریاست جمهوری آمریکا در رابطه با توافق هسته ای ایران، علاوه بر گروه ها و سازمان های یهودی آمریکا، واکنش های تند و انتقادآمیزی را در محافل سیاسی غیریهودی برانگیخته است. 

«دبی واسر من شولتز» نماینده دموکرات و سرپرست کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا نیز سخنان هاکوبی را تحریک آمیز و اهانت به مردم آمریکا وهمه یهودیان جهان خواند. 

رییس جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنان این سیاستمدار جمهوریخواه را به تمسخر گرفت و گفت که او این سخنان را صرفا برای رقابت با «دانلد ترامپ» قمار خانه دار آمریکایی و یکی دیگر از نامزد های جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری و درآرزوی مطرح شدن در صفحات اول روزنامه ها به زبان آورده است. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر