۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۵۴۰
توافق هسته‌ای با ایران، عملکرد دولت اوباما به هنگام انعقاد این توافق و «اتحاد راهبردی ایران و کره شمالی» موضوعات اصلی جلسات علنی و غیرعلنی استماع مجلس نمایندگان آمریکا در هفته جاری خواهند بود.
پس از جلسه چهار ساعت و نیمی سناتورها با سه وزیر آمریکایی دخیل در مسئله هسته‌ای ایران، حالا قرار است عملکرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای و تبعات این توافق بر منافع آمریکا، در جلسات استماع مجلس نمایندگان آمریکا بررسی شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس نمایندگان آمریکا، فقط در سه‌شنبه هفته جاری، سه جلسه استماع با محوریت ایران در مجلس نمایندگان برگزار می‌شود که اتحاد راهبردی ادعایی میان کره شمالی و تهران، موضوع یکی از جلسات است.

در جلسه دوم که مهم‌ترین جلسه هفته است، قرارست عملکرد دولت آمریکا در قبال توافق هسته‌ای مورد بررسی قرار گیرد و طی آن، وزرای خارجه، خزانه‌داری و انرژی ایالات‌متحده در کمیته روابط خارجی حاضر خواهند شد.

جلسه سوم روز سه‌شنبه در کمیته دائم اطلاعات برگزار می‌شود؛ از مدعوین و موضوع این جلسه اطلاعاتی منتشر نشده است.

روز چهارشنبه هم ایران موضوع یکی از نشست‌های استماع است و «تأثیرات بالقوه توافق ایران بر منطقه» در کمیته نیروهای مسلح مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مباحثات نشست پنج شنبه هفته گذشته سه وزیر دخیل در پرونده هسته‌ای ایران و اعضای کمیته روابط خارجی سنا به جایی کشید که وزرای آمریکایی به «سرکیسه و فریفته شدن از سوی ایرانیان» متهم شدند و این دو عبارت نامعمول در عرصه دیپلماتیک، بازتاب فراوانی در مطبوعات آمریکایی داشت.

با وجود اظهار مخالفت‌های جدی کنگره با مذاکرات و توافق، قانونگذاران آمریکایی در دو سال گذشته مانع گفت‌وگوها نشده‌اند و قانون بازنگری بر توافق را نیز با رضایت کاخ سفید تصویب کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر