۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۰۴
جروزالم پست:
روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' چاپ فلسطین اشغالی گزارش داد بنابر تازه ترین نظرسنجی ها، یهودیان آمریکایی به نسبت بیش از آمریکایی های غیر یهودی، از توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی حمایت می کنند.
جروزالم پست امروز (شنبه) نوشت: نظرسنجی ' LA Jewish Journal ' نشان می دهد که 49 درصد آمریکایی های یهودی از توافق (وین) حمایت می کنند و 31 درصد نیز با آن مخالف هستند.

این درحالی است که 28 درصد از شهروندان آمریکایی غیریهودی از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 حمایت کرده و 24درصد نیز مخالف آن هستند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد 53 درصد آمریکایی های یهودی خواستار آن هستند تا کنگره آمریکا اجازه دهد این توافق روند خود را طی کند در حالی که 35 درصد از این گروه، خواستار ممانعت کنگره از این توافق شدند.

بنابراین نظرسنجی، 41 درصد از آمریکایی های غیریهودی نیز خواهان موافقت کنگره با این توافق و 38 درصد نیز خواهان آن هستند تا کنگره این توافق را ناکام بگذارد.

این نظرسنجی از 16 تا 20 ژوئیه (25 تا 29 تیرماه) و از میان 501 آمریکایی یهودی و 505 آمریکایی غیر یهودی انجام شده است.

جروزالم پست همچنین دربخشی از اخبار امروز (شنبه) خود از حمایت 'افراییم هالوی' رییس سابق موساد بعنوان یکی از معدود چهره های رژیم صهیونیستی که با توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی مخالفت نکرد، خبر داد.

هالوی که در سال 1998 ریاست سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را برعهده داشت، در مصاحبه با شبکه 2 تلویزیون این رژیم با انتقاد از بنیامین نتانیاهو، توافق وین را در مجموع یک توافق خوب توصیف کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر