۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۴۹۵۳
یکی از اندیشکده‌های هند سعی دارد با فشار به دولت هند، آن را وادار به بومی‌سازی ابزارهای الکترونیکی و تقویت امنیت سایبر کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، اندیشکده‌ی NITI Aayog که یک اندیشکده‌ی سیاستگذاری برای دولت هند است و این دولت را در سیاست‌های اقتصادی هند درگیر می‌کند، به دولت فشار آورد تا به بومی کردن تولیدات الکترونیکی و سخت‌افزار برای تقویت امنیت سایبر هند بپردازد.

یکی از اعضای این اندیشکده گفت: «دفاع سایبر یا امنیت سایبر بسیار مهم است. اگر فضای سایبر در سناریوهای ما ضعیف باشد، اقتصاد هند تحت تأثیر قرار می‌گیرد بنابراین توسعه‌ی ابزارهای پدافند سایبر برای ما ضروری است.»

 همچنین وی در مورد بومی‌سازی تجهیزات الکترونیکی گفت: «ما باید سخت‌افزارهایی تولید کنیم که بدون آسیب‌پذیری باشد. همچنین باید زیرساخت‌های شبکه‌ای تولید کنیم که داخلی باشند، زیرا بیشتر آن‌ها وارداتی هستند و معمولاً از چین وارد می‌شوند و آسیب‌پذیر هم هستند.»

وی به این نکته اشاره کرد که اگر ما مسئله‌ی دفاع و حفاظت را جدی نگیریم، اقتصاد، بانکداری و سامانه‌های راه‌آهن متأثر می‌شود.

به‌طورکلی این اندیشکده سعی دارد که دولت هند را وادار کند تا با بومی‌سازی ابزارهای الکترونیکی و نرم‌افزار و سخت‌افزار، امنیت اقتصادی ایجاد کند.

وی افزود که هند به همکاری‌های قابل‌اعتماد برای پیشرفت در دفاع سایبر و بومی کردن ابزارهای الکترونیکی احتیاج دارد. به‌علاوه وی به برنامه‌های هند مانند "Make in India" اشاره کرد که برای تهیه‌ی ابزارهای مذکور و ایجاد سامانه‌هایی برای تقویت امنیت سایبر هند است.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر