۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۴۹۵۰
رهبر اکثریت سنای آمریکا:
«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا در یک یادداشتی با انتقاد از تمدید گفت‌وگوهای هسته‌ای تاکید کرد که «اکنون زمان توقف مذاکرات با ایران است».
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،‌عضو ارشد جمهوریخواه و رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای دولت این کشور با ایران شد.

در حالی که رایزنیهای هسته‌ای در وین ادامه دارد، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا در یادداشتی برای «پولیتیکو» بر لزوم توقف گفتگوهای هسته‌ای گروه ۵+۱ و ایران تاکید کرد.

میچ مک کانل در یاداشتی با عنوان «زمان آن فرا رسیده که مذاکرات با ایران را متوقف کرد»، نوشت:‌«دولت اوباما پس از شکست در متعهد ماندن به ضرب‌الاجل اعلامی خودش برای توافق تا ۳۰ ژوئن، یک تمدید دیگر در مذاکرات هسته‌ای با ایران را اعلام کرده  است».

عضو ارشد جمهوریخواهان کنگره ادامه داد:‌«رئیس‌جمهور اوباما و وزیر خارجه کری باید از این فرصت برای متوقف کردن و وقفه در مذاکرات استفاده کنند، یک قدم به عقب برگشته و هدف از مذاکرات را یک بار دیگر بررسی کنند».

کانل افزود: «همانطور که یک سناتور ارشد دموکرات اخیرا تصریح کرده روندهای موجود در مذاکرات ایران به شدت نگران کننده هستند و خطوط قرمز ما به چراغهای سبز تبدیل شده اند».

مقام ارشد کنگره نوشت: ‌«توقف در مذاکرات به گروه ۵+۱ زمان می‌دهد تا بر سر اهداف اساسی توافقنامه هسته‌ای توافق کنند که عبارتند از: ایجاد توافق بر سر بازرسیهای "هر زمان و هر مکان"، فاش شدن برنامه تحقیق درباره برنامه نظامی هسته‌ای ایران در گذشته که شامل دسترسی به اسناد، تاسیسات، دانشمندان و مقامات ایرانی است و توافق بر سر رفع مرحله مرحله و تدریجی تحریمها در ازای تبعیت ایران از توافق».

وی همچنین تاکید کرد: «حصول به توافقی که به جای تقویت هدف ما در پایان دادن به برنامه هسته‌ای ایران، به بهترین وجه مورد قبول ایران است، یک فرضیه ناقص می‌باشد. به رسمیت شناختن بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران به نفع مردم آمریکا نیست».

مک کانل همچنین درباره « توسعه نفوذ و قدرت ایران در منطقه»، «گسترش قابلیتهای موشک بالستیک و توانمندیهای نظامی متعارف» آن و همچنین حمایت تهران از حزب‌الله لبنان، بشار اسد و انصارالله یمن هشدار داد و این اقدامات را تهدیدی برای آمریکا و متحدانش از قبیل اسرائیل خواند.

رهبر اکثریت سنا افزود: «امیدوارم دولت اوباما اکنون تصمیم درست را اتخاذ کرده و قبل از سوق به سمت توافق بد با ایران، دکمه توقف مذاکرات را بفشارد(مذاکرات را متوقف کند). امیدوارم دولت شجاعت داشته باشد درباره اینکه چرا توافقی که امنیت بین‌المللی را تضعیف می‌کند فاجعه‌تر از عدم توافق است، توضیح دهد».

وی هشدار داد: «اگر توافق ناقص حاصل شود، کنگره درباره اینکه چرا باید توافق هسته‌ای سبب کاهش فشار به حامی تروریسم در جهان شود، وارد عمل خواهد شد و کل پارامترهای توافق را مورد بازبینی قرار خواهد داد و طبق لایحه بازنگری توافقنامه هسته‌ای ایران آن را تایید یا رد می‌کند».

مک کانل در ادامه تهدیدهای نظامی مقامات آمریکایی علیه ایران اینطور نوشت:‌«کاخ سفید باید به خاطر بیاورد که نتایج و عواقب توافق بد شاید تصمیم به اقدام نظامی را تا زمان رئیس‌جمهور بعدی به عقب بیاندازد و باید بداند که کنگره منتخب مردم آماده انجام هرکاری برای امنتر نگهداشتن آمریکاییها است».



فارس 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر