۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۴۹۴۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که توسط مدیران اجرایی و با مشارکت مردم انجام می‌شود، دفاع در مقابل دشمنان باید به دو شکل عامل و غیرعامل انجام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، همایش پدافند غیرعامل با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی، سردار شاهرخی، مسئولان بسیج ادارت و دیگر مسئولان استانی در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد.

محمد افشار، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری ناشی از دشمن، استمرار و تسهیل بحران ناشی از تهدیدات دشمن را از وظایف پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: نوع تهدیدات در چند سال اخیر همچون گذشته نیست و تغییر کرده است به طوری که در حال حاضر، تهدیدات سخت با تهدیدات نرم آمیخته شده است.

با استفاده از تکنولوژِی می‌توان بر دشمنان غالب شد

افشار تهدیدات نرم را در حوزه‌های دیپلماسی و فرهنگی دانست و ادامه داد: با توجه به رشد و پیشرفت فناوری تهدیدات انسان ساز دشمن، به شکل نرم انجام می‌شود به بیان ساده‌تر، تهدیدات نرم گونه دشمن جنگ نرم را در پی داشته است، در نتیجه ضروری است، دفاع در مقابل دشمنان، نیز مبتنی بر تکنولوژِی و پیشرفت باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین هدف از تهدیدات هوشمند را تاثیرپذیری بر مردم برشمرد و اضافه کرد: تهدیدات هوشمند "مردم محور" است به این دلیل که می‌تواند بین حکومت و مردم فاصله ایجاد کند به بیان دیگر، این نوع تهدیدات با فلج سازی دولت در عدم تامین نیازهای مردم می‌خواهد کشور را به صورت زیرساختی از بین ببرد.

گسترده شدن بستر تهدیدات سایبری با ورود گوشی‌های هوشمند

افشار، تهدیدات جانی، ایجاد رعب و وحشت، هدایت نارضایتی مردم به سمت شورش و درگیری، اخلال در هدایت رسانه مردم را از اثرات تهدیدات هوشمند ذکر کرد و یادآور شد: دشمن از همه مؤلفه‌ها در مواجه شدن با جمهوری اسلامی استفاده می‌کند به بیان ساده‌تر، تمام گزینه‌های دشمن روی میز است که این امر، نیازمند دفاع همه جانبه فرهنگی، اقتصادی، زیستی و سایبری است.

وی با اشاره به تلفن‌های هوشمند تاکید کرد: فضای سایبری را در گذشته تنها در اینترنت می‌دانستند ولی با ورود گوشی‌های هوشمند عرصه‌های تهدیدات سایبری در بستر شبکه‌های اجتماعی به وجود آمد که جاسوسی، کسب اطلاعات عمومی و تخریب از اهداف آن شمرده می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین فناوری را در دو بعد فرصت و تهدید دانست و تذکر داد: شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به شکل جریان‌ساز ساخته شده است که در همین راستا این همایش تهدیدات فضای سایبری را بررسی می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر