۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۴۹۳۷
بنیامین نتانیاهو در اجلاس امنیت سایبری تل آویو:
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پنجمین اجلاس سالانه امنیت سایبری در تل‌آویو گفت:«امنیت سایبری به یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌های اسرائیل تبدیل شده است.»
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این اجلاس چگونگی ورود خلاقیت به عرصه دفاع سایبری در رژیم صهیونیستی را توضیح داد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پنجمین اجلاس سالانه امنیت سایبری در تل‌آویو گفت:«امنیت سایبری به یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌های اسرائیل تبدیل شده است.»

وی همچنین در ادامه افزود:« ما در دولت دو مصوبه داشته‌ایم؛ یکی از آنها ایجاد واحد امنیت سایبری ملی است و دیگری تصمیم به ایجاد نیروی سایبری در ارتش اسرائیل بوده است. بزرگ‌ترین تهدید علیه ما از جانب دولت‌هاست و بزرگ‌ترین تهدید برای ما ایران است. ما برای محافظت از خودمان ترکیبی از دولت، نیروی نظامی، دانشگاه و صنعت را ایجاد کرده‌ایم. ما در حال حرکت به جلو هستیم و باید پیشتاز بمانیم.»

همچنین نتانیاهو در صحبت‌هایش به توجه خاص رژیم صهیونیستی به موضوع امنیت سایبری اشاره کرد و گفت:«اسرائیل در منطقه منحصر به فردی واقع شده است. ما تعداد بسیار زیادی افراد نخبه و بااستعداد داریم؛ اما منحصربه‌فرد بودن ما فقط در اعداد نیست. ما به خاطر فرهنگمان منحصربه‌فرد هستیم. مفروضات چالش‌برانگیز عمیقاً در فرهنگ ما تعبیه شده است. مزیت و برتری دیگر ما سرمایه‌گذاری دائمی ماست. ما نیاز داریم تا فرهنگ سایبری را نه تنها به یک ابزار دفاع ملی بلکه به یک صنعت تبدیل نمائیم.»

نتانیاهو همچنین به منطقه بئرشبع و تلاش اسرائیل برای تبدیل کردن این منطقه به یک جامعه حرفه‌ای سایبری اشاره کرد و گفت:«در بئر شبع تصمیم گرفته‌ایم تا یک NSA برای خودمان ایجاد کنیم تا دقیقاً در مجاورت دانشگاه، یک پارک جدید سایبری و مرکز ملی مدیریت سایبری خود را ایجاد نمائیم. همچنین قرار است موارد بسیار دیگری نیز در این منطقه ایجاد شود. در یک منطقه کوچک آن فرهنگ می‌تواند رشد کرده و مستحکم شود.»

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی طی دو سال گذشته برنامه‌های امنیت سایبری خود را ارتقا داده است. نتانیاهو نیز این سخنان را دقیقاً 10 روز بعد از خبر شرکت ClearSky بیان کرده است که در طی آن این شرکت از کشف یک حمله بزرگ سایبری توسط ایران علیه اسرائیل خبر داده بود.

شرکت فوق مدعی شده بود که این حمله علیه 40 هدف در اسرائیل و 500 هدف دیگر در سراسر جهان انجام شده است. این اهداف مراکزی نظیر نیروی ذخیره ارتش اسرائیل، یک شرکت مشاور امنیتی و تعدادی از محققان را در برمی‌گیرد.همچنین در ماه آوریل محققان امنیتی ادعا کرده بودند که هکرها در تلاش برای نفوذ به شبکه‌های رایانه‌ای وابسته به ارتش اسرائیل هستند.

آژانس امنیتی اسرائیل (Shin Bet) سال گذشته اعلام کرد که در حال ایجاد یک واحد از نخبگان دفاع سایبری برای مقابله با حملات سایبری سازمان‌دهی شده علیه این کشور است و در ماه سپتامبر نیز دولت واحد دفاع ملی سایبری خود را راه‌اندازی کرد.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر