۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۹۳۶
رئیس دانشگاه تل‌آویو، اویاتار ماتانیا و اسحاق بن اسرائیل در اجلاس امنیت سایبر صحبت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، جوزف کلفتر (Joseph Klafter)، رئیس دانشگاه تل‌آویو، در این اجلاس از سخنرانان بود.

وی گفت: «ما در هرزمانی دویست و پنجاه محقق داریم که دانش و تخصص خود را صرف حوزه‌ی سایبری می‌کنند.» همچنین اسحاق بن اسرائیل (Isaac Ben-Israel)، خاطرنشان کرد که فناوری سایبر و محققان این رشته نتیجه‌ی فرآیندی است که در زندگی ما به‌سرعت اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: «اولین گام در تغییر، رشته امنیت اطلاعات بود. ما متوجه این مطلب شدیم که انقلاب دیجیتال نباید تنها دستگاه‌ها و سایر عرصه‌های زندگی را تحت تأثیر قرار دهد. در گام بعدی این انقلاب وارد امنیت سایبر شد. حتی این نفوذ امروزه کافی نیست و ما در حال ورود به مرحله‌ی سومی با عنوان توسعه‌ی اینترنت اشیا، شهرها و وسایل نقلیه‌ی هوشمند هستیم. همه‌ی این‌ها بدون تأمین سطحی از امنیت امکان‌پذیر نیست.»

اویاتار ماتانیا، رئیس INCB و رئیس سایبر دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، در جریان این نشست گفت: «نوعی همکاری میان امنیت فضای سایبر دانشگاه و بخش اقتصادی وجود دارد.»

وی در ادامه اظهار کرد که: «اگر من بخواهم به نمونه‌هایی از دستاوردهای خودمان در فضای سایبر اشاره‌کنم، تأسیس مراکز سایبری و دانشگاه و پرورش نیروهای انسانی را نام می‌برم. نیروی انسانی یک امر بسیار ضروری برای موفقیت و پیشرفت در این عرصه است. دستاورد دیگر ما تأسیس سازمان جدید دولتی است که در حوزه‌ی سایبر فعالیت می‌کند. این یک کار آسان برای به این مرحله رساندن فعالیت‌های سایبر نیست.»

وی با اشاره به مشکلات جدیدی که در سال‌های آینده به وجود خواهد آمد گفت: «اولین چالش، تأسیس یک سازمان امنیت سایبر است که متصدی سایبر از صفر تا صد شود. ما در ابتدای برنامه و فرآیند سه‌ساله‌ی خود هستیم. دومین چالش، انعطاف در بازارهاست. این امر مستلزم همکاری با دانشگاه، سازمان‌های مختلف و سیاست‌گذاران است. چالش دیگر، عرصه‌ی بین‌المللی است. درحالی‌که ما با تعدادی از شرکت‌ها در دنیا رابطه‌ی خوبی داریم و در برخی از انجمن‌های سایبر نیز شرکت می‌کنیم، احتیاج به حضور و تأثیر بیشتر در این زمینه داریم.»

اویاتار در مورد نقش دانشگاه در بهبود بخشیدن به سیاست‌های سایبری اسرائیل صحبت کرد. او این مسئله را این‌گونه توضیح داد: «مراکز تحقیقاتی اسرائیل برای توسعه‌ی قلمرو امنیت سایبر بسیار مهم هستند. شما نمی‌توانید در مورد بخش حمل‌ونقل بدون راهنمایی‌های روشن دانشگاه‌ها حرکت کنید. دانشگاه باید همکاری نزدیکی با دولت اسرائیل برای رشد و توسعه‌ی مراکز و رشته‌ها داشته باشد. من امیدوارم که این مراکز بتواند اندیشه‌ها و سؤالات جدیدی را ایجاد کند و دانشگاه‌ها نیز افراد بیشتری را برای مسئله‌ی امنیت سایبر پرورش دهند. امنیت سایبر اسرائیل بسیار مهم است.»

این مقام صهیونیستی در قسمت دیگری از سخنان خود افزود: «راهبرد اسرائیل توانایی دفاع از بخش صنعتی را دارد. رابطه‌ی نزدیکی میان دانشگاه، اقتصاد و صنعت در امنیت سایبر وجود دارد. ما با وزارت آموزش، مالی و اقتصاد و دانشگاه برای ایجاد یک محیط مناسب همکاری می‌کنیم. من متوجه نقش دولت برای تسهیل راه افرادی که می‌خواهند در عرصه‌ی سایبر وارد شوند هستم. دولت یک کارگشای مهم در این زمینه است.»
 



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر