۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۹۳۵
خبرگزاری کیودوی ژاپن روز سه شنبه در گزارشی از سئول به نقل از مقامات بهداشت کره جنوبی آخرین آمار تلفات بیماری مهلک سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس) در این کشور را 33 تن اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی؛ وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که اگرچه یک تن دیگر از مبتلایان به مرس امروز جان خود را از دست داد، اما طی سه روز اخیر هیچ مورد جدید از ابتلا به این بیماری غیر از 182 مورد قبلی گزارش نشده است. 

این گزارش با اعلام خبر مرگ یک زن 81 ساله، آخرین آمار کشته های این ویروس مهلک را 33 تن و نرخ مرگ ومیر ناشی از آن را نیز 17،5 درصد اعلام کرد.

وزارت بهداشت کره جنوبی این نرخ را هفته گذشته 15 درصد و دو هفته قبل نیز 15 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار خوشبختانه همچنان زیر استاندارد 36 درصد سازمان بهداشت جهانی است.

با این وجود، شمار کلی مبتلایان به این ویروس 182 نفر هستند که حال 13 تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

همچنین از کل بیماران آلوده به این ویروس در مراکز بهداشتی و درمانی این کشور 91 تن بهبودی کامل یافته و از بیمارستان مرخص شدند، این درحالی است که هنوز 54 نفر بطور جدی درگیر این بیماری بوده و دو هزار و 638 نفر از شهروندان این کشور در قرنطینه بسر می برند که از این آمار دو هزار و 98 تن در خانه و 540 نفر دیگر نیز در مراکز بهداشتی قرنطینه هستند.

براساس این گزارش، از این 33 مورد مرگ، 30 تن از آنها افراد کنهسالی بودند که از بیماری های مزمن دیگر نیز رنج می بردند. 

به گزارش ایرنا، مردم کره جنوبی از وحشت این ویروس همچنان ترجیح می دهند از خانه هایشان خارج نشوند. 

همچنین اقتصاد این کشور نیز از آغاز شیوع این بیماری مهلک با یک کاهش رشد یک درصدی روبرو شد و به همین دلیل دولت این کشور اعلام کرده است که برای مقابله با آثار ناشی از مرس بر اقتصاد کشور، بسته محرک اقتصادی به ارزش 13 میلیارد دلار را برای این منظور درنظر گرفته است.

این درحالی است که یک هفته پیش نیز دولت سئول به منظور مواجه نشدن با بحران اقتصادی و مقابله با رکود تقاضا و سقوط صادرات ناشی از ارزش بیش از حد «وون» (واحد پول کره جنوبی)، بودجه ای معادل 319 میلیون یورو را برای جبران خسارات اقتصادی مرس از جمله تخفیف های مالیاتی و پایین آوردن نرخ بهره بانکی تا 1.5 درصد، آزاد درنظر گرفته بود.

کارشناسان اقتصادی کره جنوبی پیش بینی کرده اند که رشد اقتصادی این کشور که بیش از 3 ممیز 58 درصد برای سال جاری میلادی پیش بینی شده، به سه درصد یا در همین حدود کاهش یابد.

این بیماری که اولین بار اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در کره جنوبی گزارش شد، تاکنون بیشتر کسانی را به کام مرگ برد که اغلب سالخورده بوده و یا از بیماری تنفسی قبلی نیز رنج می بردند. 

تاکنون هیچ درمان و واکسنی برای ویروس مرس که برای اولین بار حدود سه سال پیش در خاورمیانه مشاهده شد و براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تقریبا 36 درصد موارد گزارش شده از مبتلایان به این بیماری به مرگ منتهی می شود، ساخته نشده است.



ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر