۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۹۳۱
استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: ملت ایران و مسوولان در دوران جنگ تحمیلی، تجربیات گرانسنگی را بدست آورده و از هر گونه آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار هستند.
 استاندار ایلام گفت: ملت ایران و مسوولان در دوران جنگ تحمیلی، تجربیات گرانسنگی را بدست آورده و از هر گونه آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار هستند. استانداری ایلام محمدرضا مروارید در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد:امروز پدیده اطلاعات آزاد که به طور مستقیم با ارزش ها و باورهای ما رودررو شده است می کوشد تا اعتقادات و فرهنگ ما را بی تاثیر کند.
وی افزود: نفوذ و گسترش فعالیت های رسانه ای در دنیای امروز به قدری پردامنه شده است که ابعاد و زمینه های حیات اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرارداده است .
استاندار ایلام گفت: زمانی کارکرد و نقش رسانه های معطوف به هدایت و راهنمایی ، آموزش و تفریح و تبلیغ بود ، اما امروزه نقش های دیگری نیز برای آنان تعریف گردیده که در قالب تهدید نرم خود را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: مقابله با شایعه پراکنی در فضای مجازی باید جدی گرفته شود تا واقعیت ها دچار تحریف نشده و اضطراب و نگرانی در میان مردم ایجاد نشود.
محمدرضا مروارید در خصوص وقوع آتش سوزی در بخش هایی از عرصه های جنگلی استان در هفته های گذشته تاکید کرد: بخشی از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از آتش سوزی ها متعلق به استان ایلام نبود و برخی افراد و شبکه های معاند از این موضوع سوء استفاده کردند.
وی آموزش گروه های مختلف مردمی بویژه کارکنان دستگاه های اجرایی را در مواقع بروز حوادث حائز اهمیت دانست و یادآور شد: بسیاری از مخاطرات حوادث در صورت آمادگی مردم و مسوولان به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.
استاندار ایلام با اشاره به تجربیات دوران جنگ هشت ساله تحمیلی ادامه داد: بدون شک همراهی و هماهنگی دستگاه های اجرایی با مردم در هنگام بروز بحران در سرعت رسیدگی به مشکلات تعیین کننده است.
وی به وجود جریان های تکفیری و رسانه های معاند در مناطق پیرامونی کشور پرداخت و گفت: جنگ نرم از مهمترین راهبردهای استکبار جهانی و ایادی آنها برای دشمنی با ایران اسلامی است که باید برنامه ریزی لازم برای مقابله با آنها اندیشیده شود.
مروارید بر امادگی دستگاههای اجرایی در مواقع بحران و ضرورت توجه به پدافند غیرعامل و مسایل حیاتی در استان تاکید کرد و بیان داشت: در شرایط بحران سه مسئله حاد و اساسی تامین اب، نان و بهداشت و درمان است که شورای پدافند غیر عامل استان باید با برنامه ریزی از تهدیدات احتمالی در این سه حوزه جلوگیری نماید
استاندار ایلام تامین برق اضطراری در مواقع بحران را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: پدافند غیرعامل باید با پیش بینی شرایط احتمالی برای مواقع بحرانی برنامه ریزی نماید .
وی بر استفاده به موقع از بالگرد و اورژانس هوایی و حضور یک نانوایی سیار در هر شهرستان که قابلیت انتقال به دیگر شهرها را در کمترین زمان ممکن داشته باشد تاکید کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام نیز درادامه در این نشست گفت: توجه به زیرساخت های مهم و حیاتی در استان و کوشش برای رفع تهدیدات احتمالی، توسعه آموزش های همگانی در خصوص مبحث 21 و جایگاه پدافند غیرعامل، بهسازی و نظارت مستمر بر زیرساخت ها و مصون سازی از محل نیم تا 2 درصد اعتبار دستگاهها از رویکردهای سازمان پدافند غیرعامل است.
دکتر پرویز شریفی افزود: با توجه به شرایط منطقه پیرامونی جمهوری اسلامی و فعالیت گروهک های تروریستی و جریان های تکفیری توجه به موضوع امنیت ملی در پدافند غیرعامل بیش از پیش نمایان شده و ضرورتی غیرقابل انکار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر