۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۳۰
در جریان سفر وزیر دفاع آمریکا به استونی، وی اعلام کرد که آمریکا قصد دارد با مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو همکاری کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، وزارت دفاع آمریکا درصدد است تا با مرکز تعالی همکاری‌های دفاع سایبر ناتو (CCDCOE) همکاری کند.

کارتر، وزیر دفاع آمریکا، این همکاری را در سه بخش دانست. این سه بخش عبارت‌اند از: توسعه‌ی راهبردهای دفاع سایبر، برنامه‌های حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و ارزیابی وضعیت دفاع سایبر.

وی گفت: «ما باید ناتو و هم‌پیمانان خود را برای مشکلات سایبری خصوصاً از ناحیه‌ی روسیه آماده کنیم. من خوشحالم که یکی از افراد مبتکر آمریکا را برای تقویت نقش این مرکز در هدایت هم‌پیمانان خود در بهبود دفاع سایبر معرفی کنم.»

همچنین کولونل آرتور سوزیک (Colonel Artur-Suzik)، مدیر این مرکز گفت: «سیاست‌گذاران و رهبران نظامی ما باید نسبت به آخرین مسائل امنیت سایبر به‌عنوان بخش اصلی جنگ مدرن آشنا باشند.» وی به این نکته اشاره کرد که مرکز تعالی، کشورهای عضو ناتو را با تحقیقات، آموزش‌ها و مانورها پشتیبانی می‌کند. وی خاطرنشان ساخت که سایبر روزبه‌روز به سمت برنامه‌های عملی پیش می‌رود.

در مورد این مرکز باید گفت که وظیفه‌ی تحقیقات کاربردی میان‌رشته‌ای را بر عهده دارد. همچنین بر روی توسعه، مشاوره، آموزش و مانورهای امنیت سایبر تمرکز می‌کند. اعضای این مرکز عبارت‌اند از: جمهوری چک، استونی، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند، لهستان، اسلواکی، اسپانیا، بریتانیا و آمریکا.

لازم به ذکر است که عضویت ترکیه و یونان نیز در مراحل تأیید نهایی قرار دارد. استرالیا و فنلاند هم به‌عنوان کمک‌کننده با این مرکز همکاری می‌کنند.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر