۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۴۹۲۸
گزاره برگ ملی هسته ای با حمایت و امضای میلیونی مردم ایران با تاسی به رهبر معظم انقلاب و نیز با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور در حمایت از تیم غیور و شجاع مذاکره کننده کشورمان با کشورهای 1+5، صبح سه شنبه در میدان آزادی تهران از سوی سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.
این گزاره برگ ملی هسته ای با توجه به اهمیت حمایت از توافق خوب و تقویت مذاکره کنندگان مومن و فرزندان ملت ایران و لزوم مطالبات به حق رهبری و مردم در مقابل زیاده خواهی ها و کارشکنی های طرف های آمریکایی و غربی و با حضور مردم مومن و روزه دار پایتخت رونمایی شد.
در این گزاره برگ ملی هسته ای شش اصل به شرح ذیل مورد تاکید قرار گرفته است:
اصل یکم: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یک جا و هم زمان با امضای توافق نامه کاملا لغو نه تعلیق شود.
اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیاز واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.
اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.
اصل پنجم: هیچگونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.
اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.
در آیین رونمایی این گزاره برگ ملی هسته ای از سوی شرکت کنندگان حاضر و ملت شریف ایران اعلام شد: منافع و عزت کشور و شش اصل یاد شده باید در توافقنامه هسته ای رعایت شود وگرنه این توافق مصداق یک توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری، غیرقانونی و نامشروع می باشد و هیچ فردی از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول شش گانه فوق را ندارد.
در آیین رونمایی از گزاره برگ ملی هسته ای، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و پدر دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن سخنرانی کردند.
زاکانی در این مراسم گفت: در اینجا از اقشار مختلف جمع شده ایم تا به عنوان نمایندگان ملت ایران، پیام رسایی را برای جهانیان و برای همه مردم دنیا و ملت های آزادی خواه و استقلال طلب داشته باشم.
وی ادامه داد: اینجا جمع نشده ایم، افرادی که خود را به خواب زده اند و اینگونه در نهایت جنایتکاری دنبال انتقام از ملت رشید ایران هستند را از خود بخواب زدگی شان بیدار کنیم، آنها از خواب بیدار نمی شوند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ملت ایران بیش از دو قرن است که با پدیده زشت و شوم استعمار مواجه بوده و در انقلاب اسلامی این زنجیر اسارت گسسته شد.
وی گفت: قریب دو قرن جنایت مستکبران از جمله انگلیس و بیش از شش دهه جنایت مستقیم آمریکا در ایران اسلامی، این درس را به ما داد که نباید به بیگانگان اعتماد کنیم، بلکه باید بر پای خود ایستاد و به استقلال اندیشید و با همه وجود از آرمان ها و ارزش های مورد تایید اسلام و ملت رشید ایران که آرمان های امام(ره) و شهدای این و مرز و بوم است دفاع کرد.
زاکانی افزود: از این رو از آینده صحبت نمی کنیم، از گذشته ای می گوییم که دشمنان ما همه زشتی ها و پلشتی ها و جنایت ها را بر ملت رشید ایران روا داشتند، آمریکای جنایتکار یک دهه جنگ سخت را علیه ما تحمیل کرد، 27 سال جنگ نرم را برای ضربه زدن به ما برنامه ریزی و اجرا کرد و بدنبال گسست در حاکمیت و انواع و اقسام فتنه گری ها و دشمنی ها بوده و هست و خواهد بود.
وی گفت: از این رو داشته های خود را به اتکا بر ایمان عمیق و خودباوری که انقلاب اسلامی به ما داد کسب کردیم و حاضر نیستیم داشته های خود را به دشمنان نظام اسلامی تقدیم کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان ما و در راس آنان شیطان بزرگ آمریکا تلاش کردند که ما را متهم به رفتن در مسیر استفاده از سلاح های کشتار جمعی و دستیابی به ساخت اینگونه سلاح ها کنند، چه کسانی ما را متهم می کنند، کسانی که خود از اینگونه سلاح ها کشتار جمعی و بمب های اتمی استفاده کردند و پرونده ننگین آنان در استفاده از این سلاح های علیه بشریت دارای سندهای متقن و محکمی است.
وی توضیح داد: این گروه از دشمنان نظام اسلامی ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند، کسانی که خود ناقض حقوق بشر در سراسر جهان هستند، ما را متهم به تروریسم می کنند، کسانی که خود عوامل دولتی و عوامل مورد اعتمادشان کشورهای منطقه را به آشوب کشاندن و جنایت های مختلف را انجام می دهند.
زاکانی گفت: از غده سرطانی اسراییل گرفته تا داعش آزموده و به دنیا آمده به دستان پلید کسانی که یا بصورت مستقیم از آمریکا بهره می جویند یا به عوامل وابسته به او بدهکار و وابسته هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان نظام اسلامی نمی توانند ببیند که ایران مهد امنیت، آزادی، استقلال و ارزش ها است.
وی تصریح کرد: امروز اینجا جمع شده ایم تا تاکید کنیم که به دستاوردهای خود استوار هستیم و به هیچ وجوه مرعوب این تهمت بزرگ و این دروغ بزرگ که نظام سلطه و رهبری آن یعنی آمریکا به این ملت می زند، نخواهیم شد.
زاکانی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای را در مذاکرات تنها نمی گذاریم.
وی افزود: ملت ایران در این گزاره برگ ملی هسته ای اعلام کرده که حاضر نیست هیچگونه توافق بدی را بپذیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این گزاره برگ مفاهیم بلندی را درون خود دارد و در آن آمده که تحریم ها باید در روز امضای توافق لغو شود نه تعلیق، زیرا اگر تحریم ها تعلیق شود به هر بهانه ای می تواند تمدید و تجدید شوند.
وی گفت: اگر در زمینه هسته ای، دستاوردی در اختیار داشته باشیم تا آن را در برابر تحریم های ظالمانه و ادعاهای بی اساس دشمنان قرار دهیم در ازای ادعاهای بعدی آنها چه چیزی را قرار است از دست بدهیم.
در پایان این مراسم، گزاره برگ ملی هسته ای با قرار گرفتن بر فراز برج آزادی، برای عموم به نمایش در آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر