۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۱۶
نیروی هوایی آمریکا می‌خواهد پدافند سایبری خود را به حالت تهاجمی درآورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی ، نیروی هوایی آمریکا برای تجویز دفاع فعالانه‌ی خود، دو قرارداد جدید را پیشنهاد داد. نیروی هوایی آمریکا در پی تقویت پدافند سایبری خود است. مقامات آمریکا امیدوارند که با تقویت سایبر این نیرو، فعالیت هکرها را به تعویق اندازند یا اینکه اطلاعات غلطی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

یکی از اعضای پنتاگون گفت: «وزارت دفاع به ابزارها و فناوری‌های جدید نیاز دارد تا عدم تقارنی را که دشمنان وزارت از آن سود می‌برند از بین ببرد.» همچنین بخش نظامی این کشور تمایل دارد تا نیروهای سایبری رقیب را مجبور کند تا هزینه‌ی بیشتری صرف کنند و با سطح بالایی از پیچیدگی و عدم اطمینان و قبول خطر مواجه شوند. این مواجهه به علت افزایش الزامات موردنیاز برای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات بر روی شبکه‌ی وزارت دفاع است.

در همین هنگام نیروی هوایی آمریکا سعی دارد از طریق فریب هکرها به دفاع بپردازد همان‌گونه که در جنگ‌های سنتی نظامی از راه‌هایی مانند استتار برای فریب دشمن استفاده می‌شود. دریکی از این قراردادهای پیشنهادی آمده است که برنامه ریزان جنگ‌های مدرن به ظرفیت‌هایی احتیاج دارند که فراتر از فریب‌های سایبری نوین باشد.

پنتاگون نیز قصد دارد فناوری جدیدی را راه‌اندازی کند که بتواند اطلاعات غلطی را در اختیار هکرها قرار دهد و موجب تشویش و تعویق فعالیت هکرها و جلوگیری از نفوذ آن‌ها شود.

وزارت دفاع آمریکا در مورد این فناوری جدید که فریب سایبری (cyber deception) نام دارد هشدارهایی داده است؛ اول اینکه هرگونه اطلاعات غلط برای هکرها باید به‌ظاهر واقعی و صحیح باشدکه هکرها متوجه آن نشوند. دوم اینکه راه‌های جدید حفاظت سایبری باید تأثیر حداقلی را در عملیات دیجیتالی داشته باشد و نهایتاً مقامات آمریکا باید از امن بودن این توانایی‌های جدید در دفاع آگاه باشند. همچنین باید این روش‌ها طوری استفاده شوند که هکرها از آن‌ها علیه وزارت دفاع استفاده نکنند. در بخش دیگری از این قراردادها ذکر شده است که امنیت این فناوری مهم‌ترین مسئله است و بنابراین نباید توسط هکرها علیه اهداف آمریکا به کار گرفته شوند. نیروی هوایی آمریکا امیدوار است که طی دو سال مدل کامل این فناوری جدید را در سامانه‌های موجد نظامی پیاده کند و برای این قرارداد چهل و نه میلیون دلار پیشنهاد داده است.

در قرارداد دوم پیشنهادی، نیروی هوایی قصد دارد حفاظت امنیت سایبر خود را نیز بهبود بخشد تا حدی که مقابل هر تهدیدی ایستادگی کند. لذا این نیرو به دنبال این است که قبل از اینکه حمله‌ای واقع شود، از وقوع آن‌ پیشگیری کند. در قسمتی از این قرارداد آمده است که روش‌هایی سنتی «واکنشی» هستند ولی رویکرد فعال این است که از حملات جلوگیری و اجتناب شود تا اینکه بعد از حمله به تشخیص آن‌ها پرداخته شود.

نیروی هوایی آمریکا همچنین مایل است تا به استقلال در امنیت سایبر سامانه‌های خود برسد و فناوری‌های جمع‌آوری اطلاعات را به‌صورت ماشینی ایجاد کند و از این طریق از حجم کار کارمندان خود بکاهد.

گذشته از این‌ها نیروی مذکور با بیان اینکه تلفن‌های همراه نیز به امنیت سایبر احتیاج دارند گفت که امنیت سایبر پهبادها برای ما نگران‌کننده است.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر