۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۴۹۱۰
پدافند غیرعامل "شبکه‌های اجتماعی، فرصت یا تهدید" با هدف شناسایی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در قزوین برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، پدافند غیرعامل "شبکه‌های اجتماعی، فرصت یا تهدید" شامگاه دوشنبه با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان و روح‌الله مومنی‌نسب کارشناس حوزه رسانه و فضای مجازی در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

روح‌الله مومنی‌نسب کارشناس رسانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با اشاره به اینکه قانون 46 برنامه پنجم توسعه به تشکیل شبکه ملی اطلاعات در کشور اشاره دارد، افزود: در صورتی که شبکه ملی اطلاعات در کشور تشکیل شود، فضای اینترنت از سلامت و امنیت کامل برخوردار می‌شود و مردم جامعه از اینترنت ارزان و با سرعت بالا بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی مردم نسبت به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی امری ضروری است، تصریح کرد: بهره‌گیری نادرست از شبکه‌های اجتماعی موجب بروز مشکلات خانوادگی و انحرافات اجتماعی می‌شود.

کارشناس حوزه رسانه با اشاره به اینکه دولت‌های غربی با نیاز سنجی مردم کشورهای دیگر، نرم افزارهایی را طراحی می‌کنند تا افکار مردم این کشورها را به تسخیر خود درآورند، عنوان کرد: امروزه ملت عظیم‌الشأن ایران در عرصه جنگ نرم قرار دارند که باید با بصیرت و آگاهی کامل در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان گام بردارند.

مومنی‌نسب با بیان اینکه روابط عاطفی که در شبکه‌های اجتماعی تشکیل می‌شود، بی‌پایه و اساس است و دوامی ندارد، بیان کرد: وجود شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد تردید در بین اعضای یک خانواده شده و در بعضی موارد این شک و تردیدها منجر به طلاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازی‌های یارانه‌ای که توسط کشورهای غربی ساخته می‌شود، اثرات جبران ناپذیری در ذهن کودکان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: فناوری یک علم محسوب می‌شود و بهره‌گیری صحیح از این علم و برخورداری از آن به عنوان یک پیوست فرهنگی و نیاز جامعه به شمار می‌رود.

کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان تأکید بسیاری بر تشکیل فضای مجازی سالم دارند، اعلام کرد: طراحی شبکه مجازی مبتنی بر فرهنگ دین اسلام و متناسب با نیاز جامعه امری ضروری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر