۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۹۰۰
موشه یعلون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، در جریان اجلاس تل‌آویو ادعای حمله سایبری توسط ایران در جریان جنگ غزه را تأیید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، در جریان اجلاس اخیری که در تل‌آویو برگزار شد، یعلون ادعا کرد که ایران وب‌سایت‌های دولتی، نظامی و اقتصادی را هدف قرار داده بود اما خسارت چندان مهمی به آن‌ها وارد نشد. وی گفت که برای اولین بار شرکت چک پوینت طی گزارشی در ماه مارس اظهار کرد که برخی کشورهای غربی و دولت‌های خاورمیانه و اسرائیل از سال ۲۰۱۲ هدف کمپین پایدار سایبری قرار گرفتند که از خارج لبنان بود.

البته شرکت چک پوینت صریحاً از بردن نام «حزب ا...» خودداری و از تعبیر "Volatile Cedar" استفاده کرد که به معنی سرو ناپایدار است. این شرکت اظهار کرد که سرورهایی که بدافزار این حملات را پشتیبانی می‌کردند متعلق به یک شرکت در لبنان بودند و سایر سرورها با آدرسی بسیار مشابه لبنانی ثبت شده بودند. همچنین چک پوینت در گزارش خود آورده است که این کمپین بر اساس بدافزار اسب تروجان بود. حتی این شرکت مدعی شد که نظارت بر آلودگی‌های این بدافزار نیز چالش‌برانگیز بود؛ زیرا هکرها از راه‌های مختلفی برای پنهان نگه‌داشتن حملات استفاده می‌کردند. وزیر دفاع اسرائیل ادعا کرد که حزب ا... در پشت این حملات بوده است. او در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود: «امروزه بسیار واضح است که سایبرنتیک یک قلمرو جنگی است و شامل آفند و پدافند می‌شود. درحالی‌که جنگ‌های سنتی در زمین و هوا صورت می‌گیرد، قلمرو سایبری هیچ‌گونه مرزی ندارد. هیچ‌گونه مانع جغرافیایی ندارد.»

همچنین وی اشاراتی به فرماندهی جدید سایبری اسرائیل به رهبری گدی ایزنکوت (Gadi Eisenkot) داشت. این واحد جدید وظیفه‌ی ادغام عملیات پدافندی که توسط واحد "C4I" (سپاه پردازش از دور این رژیم) صورت می‌گیرد، با عملیات آفندی واحد ۸۲۰۰ و سایر بخش‌های جمع‌آوری اطلاعات نظامی را بر عهده دارد.

در آخر وی خاطرنشان کرد که ظرفیت‌ها و احتیاجات امروزه، ما را ملزم می‌کند که تغییرات سازمانی ایجاد کنیم و این فرماندهی جدید را برپا نگه‌داریم.



سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر