۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۵۷
اگر نگاهی به گذشته رژیم صهیونیستی بیندازیم، درمی‏یابیم این رژیم همواره در منطقه خاورمیانه دست به کشتار مردم بی‏گناه فلسطین زده، عملیات خرابکارانه علیه همسایگان خود داشته و رعب و وحشت در منطقه ایجاد کرده است. این اقدامات با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی، شین بت و موساد صورت گرفته است.
آخرین گزارش ها نیز حکایت از تلاش صهیونیست ها برای استخدام کارگران چینی به عنوان جاسوس دارد که پیش از این به عنوان نیروی کار در اراضی اشغالی به منظور ساخت و ساز شهرک های صهیونیست نشین مورد استفاده قرار گرفته اند.

هنگام تأسیس دولت عبری تعداد مأموران اطلاعاتی و امنیتی آن ۱۸۴ نفر بود. این افراد در آن زمان به دستور مقامات نظامی، یک یگان نظامی موسوم به شین بت وابسته به رژیم صهیونیستی تشکیل دادند. شین بت خلاصه کلمه «خدمت به امنیت» است. یسر هرئیل از زمان شکل گیری این سازمان تا سال ۱۹۵۲ رئیس آن بود و بعدها به ریاست موساد نیز رسید.

شین بت در دهه اول شکل گیری رژیم صهیونیستی مراقب تحرکات دشمنان حزب کار که تا سال۱۹۷۷ بر اسرائیل حکومت می کرد، بود. حزب کار در این سال های طولانی توانست شین بت را به یک سازمان اسطوره ای ‏برای حمایت از رژیم صهیونیستی مقابل توطئه ‏های داخلی و جاسوسان شوروی و فداییان عرب که با پشت سر گذاشتن سیم ‏های خاردار وارد سرزمین‏ های اشغالی می شدند، تبدیل کند.

فعالیت‏های شین بت کاملا سری بود و حتی مردم اسم رئیس آن را هم نمی ‏‏‏‏دانستند و سال‏ ها ‏تحت نظارت و مسئولیت‏‏‏ دفتر نخست وزیر فعالیت می‏کرد. کلمه شین بت اندک اندک خود را به شاباک تغییر داد. شاباک به معنی امنیت عمومی یا شین بت عمومی است. بعد از رسوایی مأموران شاباک در پرونده «اتوبوس ۳۰۰» در سال ۱۹۸۶، آبراهام شالوم، رئیس آن استعفا داد.

در همین رابطه ریچارد سیلورشتاین، وبلاگ نویس اسرائیلی در مقاله ای تحت عنوان «استخدام جاسوسان چینی از سوی رژیم صهیونیستی» به آخرین اقدامات شین بت علیه دولت چین پرداخته است. نیویورک تایمز نیز در گزارشی تحت عنوان شاباک جاسوسان چینی استخدام می کند می نویسد کارگران چینی در اردوگاه خود خارج از تل آویو در شرایط اسفناک زندگی می کنند.

دولت چین ضمن محکوم کردن شهرک سازی صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین در عین حال اعتراض خود را به طرح رژیم صهیونیستی برای استخدام ده ها هزار کارگر چینی به منظور ساخت و ساز شهرک های جدید در کرانه باختری اعلام کرده است. در همین رابطه پکن از امضای قراردادی در خصوص استخدام شهروندانش در طرح شهرک سازی در کرانه باختری خودداری کرده است. پکن در صورتی قرارداد حضور کارگران در سرزمین های اشغالی را امضا می کند که کارگرانش برای همکاری درطرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی استخدام نشوند.

به گزارش هاآرتص، رژیم صهیونیستی مدت هاست این قرارداد را پیگیری می کند و حاضر به پذیرش این درخواست پکن نیست، اما وزیر اقتصاد جدید رژیم صهیونیستی سرعت شهرک سازی را بالا برده تا با افزایش قیمت خانه ها مقابله کند. در این شرایط امضای این قرارداد ضروری است. رژیم صهیونیستی قراردادهای مشابهی با تایلند، سریلانکا، رومانی و مولداوی برای تامین کارگران امضا کرده است. در طرح وزیر دارایی جدید رژیم صهیونیستی آمده که اسرائیل در پی وارد کردن 15 هزار کارگر چینی به اراضی اشغالی و پرداخت سالانه 90 میلیون دلار به دولت چین است. بسیاری از این مبالغ به دولت محلی در چین پرداخت می شود که محل سکونت کارگران چینی بوده است.ارائه این طرح نقض آشکار حقوق بشر و همچنین کارگران چینی عنوان شده، چرا که بیش از 30 هزار دلار به حامیان این طرح پرداخت می شود. این در حالی است که پیش از ارائه این طرح شرکت های خصوصی هم در اسرائیل و هم در چین بر روند استخدام کارگران نظارت داشتند. در طرح جدید اسرائیل که با اتهاماتی همچون قاچاق انسان مواجه است، با کارگران همچون برده رفتار می کند.

ریچارد سیلورشتاین در مقاله اش می نویسد یک منبع امنیتی اسرائیلی به من گفته شین بت کارگران چینی را به عنوان جاسوس استخدام می کند و در این طرح موفق عمل کرده است. این وبلاگ نویس اسرائیلی در ادامه خاطر نشان می کند این ادعا را نمی پذیرم زیرا کارگران چینی نمی توانند به زبان عبری صحبت کنند و با فرهنگ اسرائیل آشنا نیستند. البته اگر آموزش های لازم را دیده باشند، شاید بتوانند تجهیزات جاسوسی را در مکان هایی جاسازی کنند.به نوشته ریچارد سیلورشتاین، یکی دیگر از دلایل مخالفت چین با استخدام کارگرانش در اسرائیل این است که این جاسوس ها احتمالا به چین باز می گردند و برای اسرائیل جاسوسی می کنند. انتظار می رود اسرائیل از جاسوسانش بخواهد اطلاعات لازم درباره تجهیزات نظامی و تسلیحات چین را در اختیارشان بگذارد. ریچارد سیلورشتاین در ادامه می نویسد مشخص نیست جاسوسان شاباک این اطلاعات را چگونه به دست می آورند، اما در عالم جاسوسی هیچ چیز غیر ممکن نیست.

شیوه های جیمزباندی

ایهاب الحسین سخنگوی وزارت کشور دولت خودگردان فلسطین نیز در این رابطه می گوید: سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای خبرچینی از غزه از سایت اینترنتی فیس بوک جاسوس استخدام می کند و بسیاری از ساکنان غزه به دلیل ناآگاهی از طریق این پایگاه اینترنتی درباره تمام مشکلات خود و در مورد شرایط مختلف منطقه سخن می گویند

وی می افزاید: بعد از این اقدام است که دستگاه های جاسوسی اسرائیل از طریق تلفن یا پست الکترونیک یا از طریق یکی از مزدوران خود با این افراد تماس می گیرند و از این اطلاعات برای فریب و فشار بر آنها استفاده کرده و آنها را به جاسوسی برای اسرائیل وادار می کنند.

رونن برگمن، یک کارشناس سیاسی صهیونیست و نویسنده «جنگ مخفی اسرائیل در ایران» می گوید زیر نظر داشتن شبکه های اجتماعی در اینترنت حداقل کاری است که باید از سرویس اطلاعاتی هر کشور انتظار داشت. به گفته وی، اسرائیل از اطلاعات شخصی که به میزان زیادی در اینترنت یافت می شود برای شناسایی افرادی استفاده می کند که احتمال دارد به این رژیم کمک کنند.
برگمن مدعی است: اگر 50 سال دیگر پرونده های مخفی شین بت، سرویس جاسوسی اسرائیل و همچنین سازمان اطلاعاتی ارتش این رژیم را باز کنیم، متوجه می شویم تجهیزات جاسوسی اسرائیل از دستگاه هایی که در فیلم های تخیلی جیمز باند استفاده می شود، بسیار محیرالعقول تر است. این کارشناس صهیونیست در عین حال تاکید دارد: سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در حال حاضر بر این اعتقادند که استفاده از اطلاعات شخصی به دست آمده از اینترنت برای تحت فشار قرار دادن افرادی که احتمالا آمادگی خبرچینی دارند، روش موثری نیست.

چند ماه پیش بود که هزاران شهرک نشین صهیونیست نامه ای دریافت کردند که در آن آمده بود «بر اساس اطلاعات موجود در بایگانی ما شما برای انجام امور در واحدهای مختلف شین بت، مناسب و توانمند شناخته شده اید.» پس از دریافت این چند هزار نامه، نامه دیگری خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شد و از وی پرسیدند که چرا سازمان های امنیتی به جمع آوری اطلاعات در خصوص شهروندانی روی آورده اند که به هیچ اقدام ضدامنیتی مظنون نبوده اند.

پرا لرنر ، معاون پارلمانی نتانیاهو پاسخ داد که شین بت به جمع آوری اطلاعات روی نیاورده و این خود دانشگاه ها بوده اند که اطلاعات را به شین بت داده اند. در همین رابطه هاآرتص با اشاره به جاسوسی دانشگاه های این رژیم از دانشجویان خودی می نویسد دانشگاه های اسرائیل، اطلاعات فردی و تماسی فارغ التحصیلان را به سازمان امنیت داخلی یعنی شین بت می دهند تا شین بت بتواند برای جذب نیرو از فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده کند.


منبع: جام جم آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر