۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۹۵
معاون استاندار
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در همدان تهیه می شود تا در اختیار مسوولان مرتبط قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی،محمد ابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل افزود: برای اجرای این طرح سه میلیارد ریال اعتبار ملی در نظر گرفته شده اما ابلاغ نشده است که معادل آن نیز از سوی استان تامین می شود.

وی اضافه کرد: در استان همدان 48 نقطه از نظر امنیتی و پدافند غیر عامل و 11 نقطه حساس از جمله صدا و سیما شناسایی شده است که باید با اولویت بندی، پیوستی برای این اماکن با شرح کار مشخص ایجاد شود.

الهی تبار بر اجرای تمرین پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: این تمرین ها آمادگی دستگاه های اجرایی را افزایش می هد و باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی همچنین از مسوولان خواست: دوره های آموزشی پدافند غیرعامل را برگزار کنند تا کارکنان آشنایی بیشتری با این عنوان داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون کارهای خوبی در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده است گفت: بیشتر دستگاه ها از جمله بهداشت و درمان با اجرای تمرین های مختلف آمادگی و ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل برای برخی از افراد واژه ناآشنا است که با اطلاع رسانی و نقش آفرینی در این زمینه می توان این بحث را در جامعه نهادینه کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان نیز با بیان اینکه 11 کارگروه زیر مجموعه این کارگروه هستند گفت: دستگاه های اجرایی کارشناسان مجرب خود را معرفی کنند تا عملکرد کمی و کیفی دستگاه ها در این زمینه استخراج شود.

سید رسول حسینی افزود: وزیر کشور به استانداران ابلاغ کرده است که نیم تا دو درصد از اعتبارات تملک دارایی ها را برای پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز گفت: همدان از نظر ساختمان و ابنیه موجود در سازه ها جزو استان های برتر کشور است و 60 درصد اسکلت ساختمان این استان بتنی است.

محمد رودباری افزود: در خصوص تاسیسات سازه ها ، طرح تفصیلی و فاصله با خیابان و سایر موارد دیده شده است و کلاس های آموزشی برای مهندسان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: بر اساس یک نظر سنجی غیررسمی 78 درصد از جامعه با موضوع پدافند غیرعامل آشنا نیستند که این موضوع همه برنامه ریزی های را زیر سوال می برد.

عبدالرضا فولادوند افزود: حدود 900 هزار نفر از جمعیت استان، جمعیت هدف هستند که آموزش و پرورش به آنها دسترسی دارد و از این فرصت باید برای آموزش آنها در زمینه پدافند غیرعامل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه حدود 18 هزار نفر از فرهنگیان استان همدان در زمینه پدافند غیرعامل آموزش دیدند افزود: به وزارتخانه پیشنهاد شده که مبحثی با عنوان پدافند غیرعامل در یکی از کتب پایه ششم گنجانده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر