۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۷۹
افزایش تعداد گوشی های همراه و کاربران آنلاین باعث شده است میزان حمله به مشتریان دیجیتال در قیاس با کاربران کامپیوترهای سنتی افزایش یابد.
نقض اطلاعات شخصی و داده های شرکت ها در سال 2019 میلادی حدود 1.3 تریلیون پوند (2.1 تریلیون دلار) به موسسه های تجاری خسارت وارد می کند.

 به ‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی به نقل از هفته نامه انگلیسی "اس. سی"، آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد که رشد سریع مشتریان آنلاین و دیجیتال در کنار افزایش فعالیت های سایبری باعث میشود که جهان در سال 2019 میلادی حدود 2.1 تریلیون دلار برای نقض اطلاعات هزینه کند.

در این تحقیق همچنین آمده است که اکثر این نقض اطلاعات به دلیل زیرساخت های شبکه ای و صنعت آی‌تی صورت میگیرد؛ این در حالی است که افزایش تعداد گوشی های همراه و کاربران آنلاین باعث شده است میزان حمله به مشتریان دیجیتال در قیاس با کاربران کامپیوترهای سنتی افزایش یابد.

"جیمز موئر" یکی از متخصصان شرکت "جانپیر" که این تحقیق را انجام داده، در این باره گفت: اخیرا شاهد کم شدن حملات به تلفن های همراه هستیم چرا که این حملات دیگر پرسود نیستند.

بر اساس نظرسنجی که اخیرا منتشر شد، نقض اطلاعات و داده ها بزرگ‌ ترین تهدید امنیت سایبر برای شرکت‌ های خصوصی است. اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی از بخش‌های مالی، خدماتی و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بودند. مدیران و مشاوران 15 شرکت صنعتی بر این باورند که پس از وقفه در عملیات های تجاری آنها که توسط یک حمله سایبری اتفاق افتاد، بسیار نگران موضوع نقض اطلاعات شخصی هستند. کمتر از 10 درصد نیز معتقدند که سرقت اطلاعات تجاری، بزرگ‌ ترین تهدید در کسب ‌و کارها به ‌حساب می ‌آید.

طبق این نظرسنجی، با افزایش نقض اطلاعات شخصی، شرکت‌ها نگران از دست دادن آبرو و درآمد خود هستند. این در حالی است که تنها 27 درصد از مدیران شرکت‌ ها می گویند که آنها یک سیاست بیمه سایبری برای پرداخت بدهی‌های خود دارند. تعداد کمتری در حدود هفت درصد نیز هزینه ‌های بازسازی برای خود در نظر گرفته اند. 28 درصد هم بر این عقیده ‌اند که باید در 12 ماه آینده برای خرید بیمه سایبری اقدام کنند.

در این گزارش آمده است که شرکت ‌ها به ‌اندازه کافی مطمئن نیستند که به ‌زودی با حمایت ملی برای تهدیدهای سایبری مواجه شوند، در حالی ‌که کنگره آمریکا و برخی از دولتمردان اروپایی در حال کار بر روی این موضوع هستند.

به گفته متخصصان، جرائم سایبری اکنون به شدت حرفه ای شده اند چراکه از سوی دیگر محصولات مربوط به جرائم سایبری نیز به شدت پیشرفت کرده اند؛ از همین رو جهان شاهد حضور نسل جدیدی از هکرهاست.

جانپیر پیش بینی می کند که هکرها در آینده بسیار موفق تر عمل خواهند کرد اما تعداد آنان کاهش می یابد. به طور کل از تعداد هکرها کاسته خواهد شد اما هکرهای باقی مانده بسیار موفق تر از هکرهای فعال امروزی عمل می کنند.

این موسسه تحقیقاتی همچنین تخمین می زند که اکنون به طور میانگین هزینه جهانی جرائم سایبری حدود 6 میلیون دلار (3.82 میلیون پوند) است؛ اگرچه که این ارقام در برخی از مناطق مانند آمریکای شمالی و اروپای غربی بسیار بیشتر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر