۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۴۱۶۵
درجلسه کارگروه راه و شهر سازی پدافند غیر عامل استان ایلام اعلام شد؛
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: پدافند غیر عامل نیازمند رویکرد علمی و بکارگیری روش های فنی است. به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام پرویز شریفی در کارگروه راه و شهرسازی استان اظهار داشت: رویکرد پدافند غیرعامل استان در همه حوزه ها و کارگروه ها، رویکردی علمی مبتنی بر برگزاری دوره های آموزشی، بهره گیری از دانش و فرهنگ سازی است.
احسان میهن دوست

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: پدافند غیر عامل نیازمند رویکرد علمی و بکارگیری روش های فنی است

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام پرویز شریفی در کارگروه راه و شهرسازی استان اظهار داشت: رویکرد پدافند غیرعامل استان در همه حوزه ها و کارگروه ها، رویکردی علمی مبتنی بر برگزاری دوره های آموزشی، بهره گیری از دانش و فرهنگ سازی است.

وی افزود: در طرح جامع و هادی شهرها و روستاها نیز این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خواستار جذب نیم تا دو درصد از اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ایی پیش بینی شده در بودجه سال 1394 و اعمال آن در طرح ها و مراکز ثقلی پدافند غیرعامل در استان شدد.

وی هدف از تشکیل این جلسه تبیین اجرای ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه، رعایت الزامات پدافند غیر عامل برای طرح های عمرانی استانی و ملی و همچنین رعایت مقررات ملی ساختمان جهت مقاوم سازی و استحکام بناهای عادی است.

دکتر شریفی با تشریح شرح وظایف کارگروه راه و شهرسازی در این رابطه گفت: پدافند غیرعامل با استفاده از روش‌های مهندسی به کاهش تاثیر تهدیدات به سازه‌ها و زیر ساخت‌های کشور کمک بسزایی خواهد نمود.

وی گفت: در این راستا ضرورت دارد با استفاده از آیین‌نامه‌ها و مقررات و راهکارهای لازم جهت اجرایی نمودن و عملیاتی ساختن مقررات اتخاذ شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام بیان داشت: در همین راستا نظام فنی و مهندسی کشور در ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه، با اعمال ملاحظات پدافند غیرعامل به طرح‌های کشور که دارای اهمیت حیاتی، حساس یا مهم هستند دستگاه‌های اجرایی را ملزم نموده و همچنین اجرای مبحث 21 مقررات ملی ساختمان با موضوع پدافند غیرعامل را ضروری ساخته است.

دکتر شریفی گفت: هدف از اجرای مبحث 21 ،تعیین حداقل ضوابط و مقررات برای طرح های ساختمانی در برابر تهدیدات انسان‌ساز و به منظور کاهش آسیب پذیری و خسارات سازه‌ای و غیر سازه‌ای می‌باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام تصریح کرد: استحکام و ایمن سازی فضاهای حیاتی، مکان یابی امن جهت مواقع اضطراری، از جمله؛استفاده چند منظوره از اماکنی همچون مترو ،مدارس و باشگاه های ورزشی در زمره این مکان ها است.

وی افزود: سازه های ساختمانی با استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی مجموعه می توانند نقش موثری در پدافند غیر عامل این حوزه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر